პროლოგის მაგიერ:
მე ის ჩვეულებრივ სოციალურ საიტზე ვიპოვე, უფრო სწორად, ჯერ ჩემმა მეგობარმა იპოვა და მერე მე მაჩვენა მისი ნამუშევრების ფოტოასლები. ჩვენი საუბარიც ინტერნეტის მეშვეობით შედგა. შეიძლება ძალიან სუბიექტური ვარ, ან მისი ნახატებით ძალიან აღფრთოვანებული, მაგრამ, რატომღაც, ძალიან მიხარია, რომ სხვებს მე უნდა გავაცნო ისიც და მისი ნამუშევრებიც.თბილისელი მხატვრის თამაზ ავალიანის ერთი ნახატიც რომ ნახო, იმწამსვე მიხვდები, ყველაფერი ისე არაა, როგორც ჩვეულებრივ ხდება ხოლმე. უფრო მარტივად რომ ვთქვა, ერთი ნახატითაც კი დაინახავ, რომ ძალიან საინტერესო და საკუთარი ხელწერის შემოქმედია, ორიგინალური სტილით, ორიგინალური მანერით გამორჩეული.
მას დამფასებლები ჰყავს თბილისშიც, ბათუმშიც, რადგან თავისი შემოქმედებითი კარიერის დასაწყისი და მისი დედულეთი ამ ქალაქს უკავშირდება.
ბავშვობაში არ ხატავდა, ეს გზა მისმა ორმა დამ აირჩია, თვითონ მეზღვაურობაზე ოცნებობდა. მაგრამ მიხვდა, რომ ეს პროფესია არ იყო მისი. ახლა ყველაფერი სხვანაირადაა.
დასაწყისი ძალიან არასტანდარტული იყო: 21 წლის ასაკში მეუღლეს გასცილდა და ხატვა დაიწყო. დეპრესიის გამო არა, პირიქით, თავისუფლება დაიბრუნა:
„დედაჩემს ზეწარი დავახევინე და მასზე დავიწყე ხატვა - შავი ავტოკალმით,“ - იხსენებს იგი.
ექვს თვეში პირველი გამოფენა ჰქონდა. ოჯახის წევრების გარდა, არავინ იცოდა, რომ ხატავდა, ამიტომაც, როცა მეგობრებს მოსაწვევები დაურიგა, ყველანი გააოცა.
პირველი გამოფენა დაბადების დღეზე ჰქონდა. მაშინ მართლაც თავიდან დაიბადა, - როგორც შემოქმედი და როგორც ადამიანი.
საერთოდ, რამდენჯერმე იშვა თავიდან. რამდენიმე წლის წინ ავარიაში მოჰყვა, თვალი რომ გაახილა, პირველად ის იკითხა, ხელები თუ ჰქონდა, რომ ხატვა გაეგრძელებინა...
შავი ავტოკალმის ეფექტი კარგად ჩანს თეთრ მიტკალზე. ამიტომ, საკუთარი ხელწერის ძიებისთვის დიდი დრო არ მოუნდომებია.
„თუ გინდა, რამე გააკეთო, კარგად უნდა გააკეთო, არ უარვყოფ, რომ საწერკალმით ხატვა ორიგინალობისთვის ავირჩიე, მე პასტა მივიყვანე სრულ-ყოფილებამდე.
იცით, რაშია საქმე? პასტა ტყუილს არ გპატიობს, ისე, როგორც ცხოვრება, თუ რამე ერთი ხაზის მოსმა შეგეშალა, ვერ წაშლი, ამიტომაც უნდა გადააგდო ნახატი. მე ბევრი ნახატი გადამიგდია. მიუხედავად იმისა, როცა ხატვას ვიწყებ, არც კი ვიცი, რა შეიძლება გამოვიდეს და თავისუფლად შემიძლია, სხვა რამედ გადავაკეთო, მაგრამ ასე არ მინდა. ჩემს გულში ის ისე არ იქნება. ეს სუფთა ტექნიკური საკითხია, თუმცა, ჩემთვის ძალიან მნიშვნელოვანი.“
ხატავს ყოველთვის, უფრო - ღამე, როცა მარტოა, როცა სათქმელი აქვს, ხატავს გონებაშიც და მერე ერთი სული აქვს ფურცელზე როდის გადაიტანს. მისთვის მუზა არ არსებობს.
„ბიძგი შენს თავს თვითონვე უნდა მისცე. ჩემთვის მუზა ისაა, რაც მომწონს, შეიძლება უსულო საგანმაც გააღვიძოს მონდომება. მაგალითად, ერთხელ გურიაში ვიყავი, არ მახსოვს, რომელ სოფელში, მეგობარს ველოდებოდი და ძველებური ნაგებობის კარმა მიიქცია ჩემი ყურადღება. შეუძლებელია, მხატვარმა ეგ კარი ნახოს და არ დახატოს, ეგრევე გავაკეთე ჩემს გონებაში ჩანახატი, ერთი სული მქონდა, შინ როდის დავბრუნდებოდი და დავხატავდი.“
მის ნამუშევრებს სახელები არ ჰქვია.
„არ მინდა და არც დავარქმევ, არ მინდა, რომ ჩემი ნახატების მაყურებელს აზროვნების უნარი შევუზღუდო. რომ დამერქმია, მაგალითად, იმ კარისთვის რაიმე სახელი, ყველა ამ სახელის ირგვლივ იტრიალებდა. არ არის აუცილებელი, ყველამ გაიგოს, რას ვდებ შიგ. მე მყავს ერთი მეგობარი, საათობით შუძლია, ჩემს ნამუშევრებზე ილაპარაკოს, ათასი რამის დანახვა შეუძლია, ისე, რომ მეც დამაჯერებს, მეორე დღეს კი სხვა რამეებს ხედავს იმ ნახატზე. ასე რომ, არ ღირს სახელების დარქმევა. დაე, მნახველმა თვითონ იფიქროს.“
მისი ნახატები მისი ცხოვრებაა, უფრო სწორად - მისი განცდებისა, რომლებიც ნახატებად ლაგდება. როგორც შემოქმედი, საკუთარი თავის რეალიზებას კარგად ახერხებს. გამოფენებიც ჰქონდა, 15 წლის მანძილზე - 12 პერსონალური გამოფენა. არა მარტო საქართველოში, თურქეთში, მოსკოვში, 32 ნამუშევარი ახლაც ბულგარეთშია გამოფენილი, მაგრამ მაინც ამბობს: „ფიროსმანივით კიბის ქვეშ არ ვაპირებ სიკვდილს“.
ამიტომაც მიდის. უკრაინაში უკვე ელოდებიან.
„იქ სხვა გასაქანია, აქ ერთი და ორი ნახატი თუ გაიყიდა, უნდა გაგიხარდეს, უკრაინაში უკვე არის მოთხოვნები ჩემს ნახატებზე“.
ეპილოგის მაგიერ:
ხომ ამბობს, რომ მისი ნახატები მისი ცხოვრებაა, მისი განცდებია, ხომ შეიძლებოდა, შავი ავტოკალმით ეს ყველაფერი არ დაეხატა და უბრალოდ დაეწერა. სულ მეგონა, რომ ინტერნეტსივრცეში ემოციების ადგილი არ იყო. არადა, ასე არ ყოფილა.