უცნაური არაფერია იმაში, რომ მან მუსიკა აირჩია, ხელოვანის გზა და ცხოვრება. ამ „ტვირთთან“ ერთად ბაადურ სამადაშვილი კიდევ ერთ საპასუხისმგებლო მისიას ატარებს. ესეც ერთგვარი ტვირთია, წინაპრები თავიანთი პირნათელი ცხოვრებით რომ „აგკიდებენ“ და შენც ღირსეულად უნდა ატარო. მამის მხრიდან სამადაშვილები, დედის მხრიდან - ნიჟარაძეები. ორი დიდი პაპა - ნიკო სამადაშვილი და დათა ნიჟარაძე, მისთვის სამაგალითონი და საამაყონი არიან.
წარმოშობით აქედანაა, ქუთაისიდან, და თუნდაც ამიტომაცაა აქ, ქუთაისის ოპერის თეატრში - სამხატვრო ხელმძღვანელი და მთავარი დირიჟორი.
„მე ვფიქრობ, ყველაზე მაღალი რანგი საშემსრულებლო ხელოვნებაში ოპერაა. დირიჟორისთვის საპასუხისმეგებლოა ამხელა ორგანიზმის ხელში აყვანა, ძალიან მიყვარს კამერული, მაგრამ ოპერა უფრო რთულია, უფრო საპასუხისმგებლო, უფრო საინტერესო.“
მისი გზა: მუსიკიდან სამჯერ წავიდა, სამჯერვე უკან დაბრუნდა. წავიდა იმიტომ, რომ რთული დრო იყო, ოჯახი ჰყავდა სარჩენი, შვილები... პირველად ორწლიანი პაუზა ჰქონდა - 1993-95 წლები ბიზნესს დაუკავშირა, უმუსიკოდ ვერ გაძლო, დაბრუნდა, როგორც პედაგოგი, როგორც დირიჟორი. 1995 წელს ახალგაზრდული კამერული ორკესტრი შექმნა, რომელმაც მთელი ევროპა მოიარა: გერმანია, უნგრეთი, პოლონეთი, ჩეხეთი, ჰოლანდია, რუმინეთი, ბულგარეთი... 1997 წლიდან თბილისის სიმფონიურ ორკესტრში მუშაობდა, მერე ბათუმში. საბერძნეთში ერთ-ერთი მნიშვნელოვანი ფესტივალის ლაურეატი გახდა. გერმანიაში საუკეთესო შთაბეჭდილება მოახდინა მსმენელზე. დღეს ქუთაისშია.
„ღმერთი რასაც გაძლევს, იმით უნდა იცხოვრო. შენი სავალი გზა ესაა. სირთულეები ყველა პროფესიას აქვს, ჩვენი პროფესიის ძირითადი დარტყმა ფსიქიკაზე მოდის, მუსიკაში არარეალური სამყაროა. ის მხოლოდ მაშინ არსებობს, როცა ჟღერს, მერე - არა. ხელოვნების ნებისმიერი სხვა დარგი ფიზიკურად რეალიზებადია, არარეალურ სამყაროში რეალურად ცხოვრება ძნელია, ამიტომ ამბობენ ხოლმე, მუსიკოსები „ვერ არიან კარგადო“. მათ აქვთ თავისი სამყარო, რომლითაც თავს იცავენ დიდი სამყაროდან. თუმცა, პიროვნებაზეც ბევრი რამ არის დამოკიდებული. ზოგს თავისი თავი უფრო უყვარს მუსიკაში, ვიდრე - მუსიკა. ასაკთან ერთად გამოცდილებაც გემატება და ის საქმე გიყვარს, რაშიც შრომას ჩადებ.“
„რამდენად საინტერესო ხარ, იმდენად საინტერესოდ გისმენენ. ჩემი გზა ეს იყო. ამისთვის გავჩნდი, არამადლიერი პროფესიაა, მაგრამ ნარკოტიკივითაა, ის რაც რეალურ ცხოვრებაში გაღიზიანებს, აქ სრულ-ყოფილებაა.“
მაყურებელი: „მნიშვნელობა არა აქვს ვისთვის იხარჯები, მუსიკა ისეთი რამაა, ბოლომდე აკეთებ გასაკეთებელს.“
„გერმანელებს სერიოზული მაყურებელი ჰყავთ, იტალიელებს - კრიტიკული, რუსეთს - მცოდნე და დადებითი ემოციების მქონე, თუმცა, არაფერს გპატიობენ. ჩემთვის ყველაზე საპასუხისმგებლო ქართველი მაყურებელია. აქ სხვა ტრადიციებია, გენეტიკური კოდია, შვიდხმიანი სიმღერა გვაქვს ქართველებს და, ავტომატურად, კარგი მსმენელებიც ვართ, რამდენად მცოდნე - ეს კიდევ სხვა საქმეა. საერთოდ, ბავშვმა თუ მოგისმინა, ე.ი. ყველაფერს კარგად აკეთებ. ბავშვმა თუ არ მოგისმინა, მაშინ აზრი არა აქვს. მთავარია, როგორ აწოდებ მუსიკას, როგორ აჩვენებ, მთავარია, სიმართლე თქვა.“
ქართული ხასიათი: „ხელოვნების დარგი არ არსებობს, სადაც ქართველი არ ბრწყინავდეს, იმიტომ, რომ განსხვავდება ნაციონალური და ემოციური საწყისით, იმიტომ, რომ ქართველი ბრილიანტია.
გერმანელები ჩვენი ნაციონალური ტემპერამენტისათვის არ არიან რეკომენდებული, მაინც სნობები არიან. იტალიელები, რუსები, ფრანგები ემოციაზე არიან აწყობილები. ქართველებისთვისაც ყველაზე სერიოზული მუსიკა ემოციურ საწყისებზეა, თუ ემოცია არ არის, ის მუსიკა გახუნებულია, უინტერესოა. თუმცა, ემოციასაც უნდა რეგულირება. სტიქიური არაფერი ვარგა.“
აქ, ქუთაისის ოპერაში: „არ შეიძლება, ადამიანს მოსთხოვო ის, რაც არ არის, რაც არის იმის საუკეთესო ვარიანტი უნდა შესთავაზო. აქ, ქუთაისის თეატრში, შეიძლება ისეთი რამეები ნახო, რასაც სხვა თეატრებში ვერ იპოვი. ამ უსახსრობის, ინფორმაციის ვაკუუმის პირობებში მუსიკოსები მხოლოდ ინტუიციით საოცრებებს აკეთებენ.
ქუთაისს ისტორიული მისია აქვს მუსიკაში. ყველა სერიოზული ძალა ამ ქალაქიდანაა, ბევრი წამყვანი თეატრი არ არის დედაქალაქში, მაგრამ ისინი პირველები არიან თავისი არსით. მე არ მენანება ჩემი თავი ამ ქალაქში, ამ თეატრში. არასდროს ყოფილა, იქაური ქუდი დამეხურა, სადაც მივდიოდი. ან იქნება ყველაფერი ისე, როგორც მე მინდა, ან იქ არ ვიქნები. დღეს ყველაფერი, რა თქმა უნდა, ისე არ არის, როგორც მე მინდა. მაგრამ აქ არის ძალები, მიდის მუშაობა, გვაქვს პრემიერები, გალა კონცერტები... სამწლიანი მომზადება მაინც გვჭირდება, რომ ევროპაში გავიდეთ.
დღეს არ გვყავს, მაყურებელი, მაგრამ ვინც გვყავს, ის საუკეთესო მაყურებელია მსოფლიოში.“