დაისვენე კურორტ ახალდაბაში
NDI - საარჩევნო ადმინისტრაცია საარჩევნო პროცესს პროფესიონალურად წარმართავდა
ავტორი:
2016/ნოემბერი/14 19:30:01
NDI-სა და სხვა სადამკვირვებლო ჯგუფების შეფასებით, საარჩევნო ადმინისტრაცია, როგორც ცესკოს, ასევე საოლქო საარჩევნო კომისიის დონეზე, პროცესს პროფესიონალურად წარმართავდა, - ამის შესახებ ნათქვამია საპარლამენტო არჩევნების შესახებ ეროვნულ დემოკრატიული ინსტიტუტის (NDI) საბოლოო ანგარიშში. ანგარიშის თანახმად, საარჩევნო კამპანია კონკურენტული იყო. ანგარიშის თანახმად, პირველი ტურის შემდეგ ცესკომ პარტიებისა და დამკვირვებლების მიერ წამოჭრილ საკითხებს კონსტრუქციულად უპასუხა.

”NDI-სა და სხვა სადამკვირვებლო ჯგუფების შეფასებით, საარჩევნო ადმინისტრაცია, როგორც ცესკოს, ასევე საოლქო საარჩევნო კომისიის დონეზე, პროცესს პროფესიონალურად წარმართავდა. ცესკომ აქტიურად იმუშავა ამომრჩევლებისა და სამოქალაქო განათლების მიმართულებით. საარჩევნო ადმინისტრაციის ყველა დონეზე კომისიის წევრების უმრავლესობამ არჩევნების ციკლის განმავლობაში გულმოდგინედ იმუშავა. პირველი ტურის შემდეგ ცესკომ პარტიებისა და დამკვირვებლების მიერ წამოჭრილ საკითხებს კონსტრუქციულად უპასუხა. საუბნო საარჩევნო კომისიების ხელმძღვანელი პირებისთვის დამატებითი ტრენინგები ჩატარდა. მეორე ტურის დროს ცესკომ შემაჯამებელი ოქმები მათი მიღებისთანავე გამოაქვეყნა, როგორც ამას კანონი მოითხოვს. ეს სადამკვირვებლო ჯგუფების მხრიდან გამოთქმული კრიტიკის საპასუხოდ მოხდა, როდესაც პირველ ტურში ცესკომ ოქმები დაგვიანებით ატვირთა. ეს გაუმჯობესება მისასალმებელია”, - ნათქვამია ორგანიზაციის ანგარიშში.

თუმცა, ამავე ანგარიშის მიხედვით, დამკვირვებლებისა და ოპოზიციური პარტიების მხრიდან კითხვები გაჩნდა ზოგიერთი საოლქო და საუბნო საარჩევნო კომისიების წევრების მიუკერძოებულობასა და კვალიფიკაციასთან დაკავშირებით.

”კანონის მიხედვით, საუბნო საარჩევნო კომისიები პარტიის მიერ დანიშნული “პარტიული” 7 წევრისგან და მიუკერძოებელი “პროფესიული ნიშნით” არჩეული 6 წევრისგან შედგება. დამკვირვებლებმა წამოჭრეს კითხვები საოლქო საარჩევნო კომისიების მიერ “პროფესიული ნიშნით” არჩეული საუბნო კომისიების წევრების შერჩევის პროცესთან დაკავშირებით, და აღნიშნეს, რომ ზოგიერთ უბანზე შერჩევა წინასწარ შედგენილი სიების და არა კონკურსის საფუძველზე მოხდა. ასევე საუბნო საარჩევნო კომისიის ზოგიერთი პროფესიული წევრის წარსული საქმიანობის შესწავლამ გამოავლინა, რომ ახლო წარსულში ისინი პარტიულ საქმიანობას ეწეოდნენ”, - ნათქვამია ანგარიშში.

როგორც NDI-ში აცხადებენ, არჩევნების სამივე დღეს - 8, 22 და 30 ოქტომბერს - NDI-ისა და სხვა ორგანიზაციების დამკვირვებლებმა საუბნო საარჩევნო კომისიაში ბევრი პროცედურული პრობლემა დააფიქსირეს, განსაკუთრებით დათვლისა და შემაჯამებელი ოქმების შევსების დროს.
”ეს მოიცავდა შემაჯამებელ ოქმებში არსებულ უზუსტობებსაც (მაგალითად, უფრო მეტი ბიულეტენი, ვიდრე ხელმოწერა ან პირიქით). 8 ოქტომბრის შემდგომ წამოჭრილი საჩივრების პასუხად ცესკომ საუბნო კომისიების ხელმძღვანელებს დამატებითი ტრენინგები ჩაუტარა. ცესკომ ასევე 201 წარმომადგენელი დანიშნა, რათა ისინი საუბნო საარჩევნო კომისიებს მეორე ტურის დროს დახმარებოდნენ. თუმცა, საუბნო საარჩევნო კომისიის ბევრი წევრი საკუთარი მოვალეობების სრულად შესრულებისთვის მზად არ აღმოჩნდა. პროცედურული პრობლემების გარდა სხვა დარღვევებსაც ჰქონდა ადგილი, მათ შორის: მარკირებაგავლილი პირების მიერ კენჭისყრაში მონაწილეობა, ამომრჩევლის მოსყიდვა, ბიულეტენთან ერთად სარეგისტრაციო ბარათის კონვერტში მოთავსება, საარჩევნო ყუთში ბიულეტენების ჩაყრის სავარაუდო შემთხვევები და სხვა დარღვევები. მიუხედავად იმისა, რომ ეს პრობლემები სისტემური ხასიათის არ იყო, მათმა არსებობამ პროცესისა და შედეგების სანდოობის კრიტიკის საფუძველი შექმნა. ხმების ხელახლა გადათვლისა და შედეგებისა და შემაჯამებელი ოქმების გაუქმების, დისციპლინარული ზომების გატარებისა და ადმინისტრაციული სამართალდარღვევის ოქმის შედგენის მოთხოვნით საარჩევნო ადმინისტრაციაში 1000-ზე მეტი საჩივარი შევიდა. საარჩევნო ადმინისტრაციამ 10 უბნის არჩევნების შედეგები გააუქმა და 4 უბანზე განმეორებითი კენჭისყრა დანიშნა. თუმცა ბევრი საჩივარი, რომელიც შემაჯამებელ ოქმებში არაზუსტი ციფრებისა და გაუქმებული ბიულეტენების მაღალი რიცხვის გამო ხმების ხელახლა გადათვლასა და გაუქმებას შეეხებოდა, არ დაკმაყოფილდა. საარჩევნო ადმინისტრაციის მტკიცებით, ეს ინციდენტები არჩევნების შედეგებზე მნიშვნელოვან გავლენას ვერ მოახდენდა. ზოგიერთმა დამკვირვებელმა აღნიშნა, რომ კანონის ფართო ინტერპრეტაცია და მსგავსი საჩივრების ღრმად შესწავლა შედეგების მიმართ საზოგადოების ნდობას განამტკიცებდა და სამომავლოდ პროცესის გაუმჯობესებისათვის მნიშვნელოვან მონაცემებს მიაწვდიდა. იმის გათვალისწინებით, რომ ამ არჩევნებზე საპარლამენტო მანდატების ბედი საკმაოდ მცირე რაოდენობის ხმებმა გადაწყვიტა, პროცესის მიმართ საზოგადოების ნდობის ასამაღლებლად განსაკუთრებული ყურადღება, გამჭვირვალობა და თანამიმდევრულობა იყო საჭირო”, - ნათქვამია ანგარიშში.
NDI კონკრეტულ რეკომენდაციებსაც აქვეყნებს, კერძოდ: ცესკომ და შესაბამისმა უწყებებმა ყველა ლეგიტიმურ კრიტიკას უნდა უპასუხონ, აწარმოონ დიალოგი ყველა მომჩივანთან და უზრუნველყონ მათი საქმიანობის გამჭვირვალობა პროცესის მიმართ ნდობის ასამაღლებლად; შეცდომების მინიმუმამდე დაყვანის მიზნით, პარლამენტმა და ცესკომ უნდა მოახდინონ ხმის დათვლის, შემაჯამებელი ოქმების შევსების და სხვა პროცედურების გამარტივება, და, ამავდროულად, შეინარჩუნონ ამ პროცესის გამჭვირვალობა და გადამოწმების საშუალება; ცესკომ უფრო ნათლად უნდა განმარტოს საოლქო და საუბნო საარჩევნო კომისიების წევრების პროფესიული კვალიფიკაცია და შერჩევის პროცედურები, მათ შორის მიუკერძოებულობის სტანდარტები, და პრიორიტეტი მიანიჭოს გამოცდილების მქონე კანდიდატებს; ცესკომ არჩევნების შედეგები დამუშავებად ფორმატში უნდა გამოაქვეყნოს, რაც ხელს შეუწყობს ამ შედეგების ხელმისაწვდომობასა და ანალიზს; პარლამენტმა, ცესკოსთან თანამშრომლობით, უნდა აღმოფხვრას საარჩევნო კანონმდებლობის ხარვეზები, რომელიც კანდიდატების რეგისტრაციას, კამპანიის წარმოებას, მათ შორის სოციალური მედიის გამოყენება, და შემაჯამებელი ოქმებში არსებულ უზუსტობებს შეეხება.

stdClass Object ( [id] => 406415 [title] => NDI - საარჩევნო ადმინისტრაცია საარჩევნო პროცესს პროფესიონალურად წარმართავდა [alias] => ndi-saarchevno-administracia-saarchevno-process-profesionalurad-tsarmarthavda [title_alias] => [introtext] => NDI-სა და სხვა სადამკვირვებლო ჯგუფების შეფასებით, საარჩევნო ადმინისტრაცია, როგორც ცესკოს, ასევე საოლქო საარჩევნო კომისიის დონეზე, [fulltext] => პროცესს პროფესიონალურად წარმართავდა, - ამის შესახებ ნათქვამია საპარლამენტო არჩევნების შესახებ ეროვნულ დემოკრატიული ინსტიტუტის (NDI) საბოლოო ანგარიშში. ანგარიშის თანახმად, საარჩევნო კამპანია კონკურენტული იყო. ანგარიშის თანახმად, პირველი ტურის შემდეგ ცესკომ პარტიებისა და დამკვირვებლების მიერ წამოჭრილ საკითხებს კონსტრუქციულად უპასუხა.

”NDI-სა და სხვა სადამკვირვებლო ჯგუფების შეფასებით, საარჩევნო ადმინისტრაცია, როგორც ცესკოს, ასევე საოლქო საარჩევნო კომისიის დონეზე, პროცესს პროფესიონალურად წარმართავდა. ცესკომ აქტიურად იმუშავა ამომრჩევლებისა და სამოქალაქო განათლების მიმართულებით. საარჩევნო ადმინისტრაციის ყველა დონეზე კომისიის წევრების უმრავლესობამ არჩევნების ციკლის განმავლობაში გულმოდგინედ იმუშავა. პირველი ტურის შემდეგ ცესკომ პარტიებისა და დამკვირვებლების მიერ წამოჭრილ საკითხებს კონსტრუქციულად უპასუხა. საუბნო საარჩევნო კომისიების ხელმძღვანელი პირებისთვის დამატებითი ტრენინგები ჩატარდა. მეორე ტურის დროს ცესკომ შემაჯამებელი ოქმები მათი მიღებისთანავე გამოაქვეყნა, როგორც ამას კანონი მოითხოვს. ეს სადამკვირვებლო ჯგუფების მხრიდან გამოთქმული კრიტიკის საპასუხოდ მოხდა, როდესაც პირველ ტურში ცესკომ ოქმები დაგვიანებით ატვირთა. ეს გაუმჯობესება მისასალმებელია”, - ნათქვამია ორგანიზაციის ანგარიშში.

თუმცა, ამავე ანგარიშის მიხედვით, დამკვირვებლებისა და ოპოზიციური პარტიების მხრიდან კითხვები გაჩნდა ზოგიერთი საოლქო და საუბნო საარჩევნო კომისიების წევრების მიუკერძოებულობასა და კვალიფიკაციასთან დაკავშირებით.

”კანონის მიხედვით, საუბნო საარჩევნო კომისიები პარტიის მიერ დანიშნული “პარტიული” 7 წევრისგან და მიუკერძოებელი “პროფესიული ნიშნით” არჩეული 6 წევრისგან შედგება. დამკვირვებლებმა წამოჭრეს კითხვები საოლქო საარჩევნო კომისიების მიერ “პროფესიული ნიშნით” არჩეული საუბნო კომისიების წევრების შერჩევის პროცესთან დაკავშირებით, და აღნიშნეს, რომ ზოგიერთ უბანზე შერჩევა წინასწარ შედგენილი სიების და არა კონკურსის საფუძველზე მოხდა. ასევე საუბნო საარჩევნო კომისიის ზოგიერთი პროფესიული წევრის წარსული საქმიანობის შესწავლამ გამოავლინა, რომ ახლო წარსულში ისინი პარტიულ საქმიანობას ეწეოდნენ”, - ნათქვამია ანგარიშში.

როგორც NDI-ში აცხადებენ, არჩევნების სამივე დღეს - 8, 22 და 30 ოქტომბერს - NDI-ისა და სხვა ორგანიზაციების დამკვირვებლებმა საუბნო საარჩევნო კომისიაში ბევრი პროცედურული პრობლემა დააფიქსირეს, განსაკუთრებით დათვლისა და შემაჯამებელი ოქმების შევსების დროს.
”ეს მოიცავდა შემაჯამებელ ოქმებში არსებულ უზუსტობებსაც (მაგალითად, უფრო მეტი ბიულეტენი, ვიდრე ხელმოწერა ან პირიქით). 8 ოქტომბრის შემდგომ წამოჭრილი საჩივრების პასუხად ცესკომ საუბნო კომისიების ხელმძღვანელებს დამატებითი ტრენინგები ჩაუტარა. ცესკომ ასევე 201 წარმომადგენელი დანიშნა, რათა ისინი საუბნო საარჩევნო კომისიებს მეორე ტურის დროს დახმარებოდნენ. თუმცა, საუბნო საარჩევნო კომისიის ბევრი წევრი საკუთარი მოვალეობების სრულად შესრულებისთვის მზად არ აღმოჩნდა. პროცედურული პრობლემების გარდა სხვა დარღვევებსაც ჰქონდა ადგილი, მათ შორის: მარკირებაგავლილი პირების მიერ კენჭისყრაში მონაწილეობა, ამომრჩევლის მოსყიდვა, ბიულეტენთან ერთად სარეგისტრაციო ბარათის კონვერტში მოთავსება, საარჩევნო ყუთში ბიულეტენების ჩაყრის სავარაუდო შემთხვევები და სხვა დარღვევები. მიუხედავად იმისა, რომ ეს პრობლემები სისტემური ხასიათის არ იყო, მათმა არსებობამ პროცესისა და შედეგების სანდოობის კრიტიკის საფუძველი შექმნა. ხმების ხელახლა გადათვლისა და შედეგებისა და შემაჯამებელი ოქმების გაუქმების, დისციპლინარული ზომების გატარებისა და ადმინისტრაციული სამართალდარღვევის ოქმის შედგენის მოთხოვნით საარჩევნო ადმინისტრაციაში 1000-ზე მეტი საჩივარი შევიდა. საარჩევნო ადმინისტრაციამ 10 უბნის არჩევნების შედეგები გააუქმა და 4 უბანზე განმეორებითი კენჭისყრა დანიშნა. თუმცა ბევრი საჩივარი, რომელიც შემაჯამებელ ოქმებში არაზუსტი ციფრებისა და გაუქმებული ბიულეტენების მაღალი რიცხვის გამო ხმების ხელახლა გადათვლასა და გაუქმებას შეეხებოდა, არ დაკმაყოფილდა. საარჩევნო ადმინისტრაციის მტკიცებით, ეს ინციდენტები არჩევნების შედეგებზე მნიშვნელოვან გავლენას ვერ მოახდენდა. ზოგიერთმა დამკვირვებელმა აღნიშნა, რომ კანონის ფართო ინტერპრეტაცია და მსგავსი საჩივრების ღრმად შესწავლა შედეგების მიმართ საზოგადოების ნდობას განამტკიცებდა და სამომავლოდ პროცესის გაუმჯობესებისათვის მნიშვნელოვან მონაცემებს მიაწვდიდა. იმის გათვალისწინებით, რომ ამ არჩევნებზე საპარლამენტო მანდატების ბედი საკმაოდ მცირე რაოდენობის ხმებმა გადაწყვიტა, პროცესის მიმართ საზოგადოების ნდობის ასამაღლებლად განსაკუთრებული ყურადღება, გამჭვირვალობა და თანამიმდევრულობა იყო საჭირო”, - ნათქვამია ანგარიშში.
NDI კონკრეტულ რეკომენდაციებსაც აქვეყნებს, კერძოდ: ცესკომ და შესაბამისმა უწყებებმა ყველა ლეგიტიმურ კრიტიკას უნდა უპასუხონ, აწარმოონ დიალოგი ყველა მომჩივანთან და უზრუნველყონ მათი საქმიანობის გამჭვირვალობა პროცესის მიმართ ნდობის ასამაღლებლად; შეცდომების მინიმუმამდე დაყვანის მიზნით, პარლამენტმა და ცესკომ უნდა მოახდინონ ხმის დათვლის, შემაჯამებელი ოქმების შევსების და სხვა პროცედურების გამარტივება, და, ამავდროულად, შეინარჩუნონ ამ პროცესის გამჭვირვალობა და გადამოწმების საშუალება; ცესკომ უფრო ნათლად უნდა განმარტოს საოლქო და საუბნო საარჩევნო კომისიების წევრების პროფესიული კვალიფიკაცია და შერჩევის პროცედურები, მათ შორის მიუკერძოებულობის სტანდარტები, და პრიორიტეტი მიანიჭოს გამოცდილების მქონე კანდიდატებს; ცესკომ არჩევნების შედეგები დამუშავებად ფორმატში უნდა გამოაქვეყნოს, რაც ხელს შეუწყობს ამ შედეგების ხელმისაწვდომობასა და ანალიზს; პარლამენტმა, ცესკოსთან თანამშრომლობით, უნდა აღმოფხვრას საარჩევნო კანონმდებლობის ხარვეზები, რომელიც კანდიდატების რეგისტრაციას, კამპანიის წარმოებას, მათ შორის სოციალური მედიის გამოყენება, და შემაჯამებელი ოქმებში არსებულ უზუსტობებს შეეხება.

[state] => 1 [sectionid] => 1 [mask] => 1 [catid] => 5 [created] => 2016-11-14 15:22:41 [created_by] => 124 [created_by_alias] => [modified] => 2016-11-14 15:29:15 [modified_by] => 350 [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [publish_up] => 2016-11-14 15:22:41 [publish_down] => Never [images] => [urls] => [attribs] => big_image=../photo/2015_02/0-0OQT-2015/ndi.png multicategory=| video_file= video_image= video_type=1 show_title= link_titles= show_intro= show_section= link_section= show_category= link_category= show_vote= show_author= show_create_date= show_modify_date= show_pdf_icon= show_print_icon= show_email_icon= language= keyref= readmore= ext_link= galerycategory=0 [version] => 2 [parentid] => 0 [subscriber] => 0 [ordering] => 1 [metakey] => [metadesc] => [access] => 0 [hits] => 7 [metadata] => robots= author= [popup] => 1479137093 [corrected] => 1 [topic_id] => -1 [facebook_share_count] => 0 [facebook_like_count] => 0 [facebook_comment_count] => 0 [google_plus_count] => 0 [aplication_title_type] => 0 [video] => [arch] => 0 [visible] => 1 [author] => Maka Chaganava [usertype] => Super Administrator [category] => პოლიტიკა [section] => IPN [slug] => 406415:ndi-saarchevno-administracia-saarchevno-process-profesionalurad-tsarmarthavda [catslug] => 5:politika [groups] => Public [sec_pub] => 1 [cat_pub] => 1 [audio] => [image] => [sec_access] => 0 [cat_access] => 0 [topic_title] => [rating_count] => 0 [rating] => 0 [text] => NDI-სა და სხვა სადამკვირვებლო ჯგუფების შეფასებით, საარჩევნო ადმინისტრაცია, როგორც ცესკოს, ასევე საოლქო საარჩევნო კომისიის დონეზე, პროცესს პროფესიონალურად წარმართავდა, - ამის შესახებ ნათქვამია საპარლამენტო არჩევნების შესახებ ეროვნულ დემოკრატიული ინსტიტუტის (NDI) საბოლოო ანგარიშში. ანგარიშის თანახმად, საარჩევნო კამპანია კონკურენტული იყო. ანგარიშის თანახმად, პირველი ტურის შემდეგ ცესკომ პარტიებისა და დამკვირვებლების მიერ წამოჭრილ საკითხებს კონსტრუქციულად უპასუხა.

”NDI-სა და სხვა სადამკვირვებლო ჯგუფების შეფასებით, საარჩევნო ადმინისტრაცია, როგორც ცესკოს, ასევე საოლქო საარჩევნო კომისიის დონეზე, პროცესს პროფესიონალურად წარმართავდა. ცესკომ აქტიურად იმუშავა ამომრჩევლებისა და სამოქალაქო განათლების მიმართულებით. საარჩევნო ადმინისტრაციის ყველა დონეზე კომისიის წევრების უმრავლესობამ არჩევნების ციკლის განმავლობაში გულმოდგინედ იმუშავა. პირველი ტურის შემდეგ ცესკომ პარტიებისა და დამკვირვებლების მიერ წამოჭრილ საკითხებს კონსტრუქციულად უპასუხა. საუბნო საარჩევნო კომისიების ხელმძღვანელი პირებისთვის დამატებითი ტრენინგები ჩატარდა. მეორე ტურის დროს ცესკომ შემაჯამებელი ოქმები მათი მიღებისთანავე გამოაქვეყნა, როგორც ამას კანონი მოითხოვს. ეს სადამკვირვებლო ჯგუფების მხრიდან გამოთქმული კრიტიკის საპასუხოდ მოხდა, როდესაც პირველ ტურში ცესკომ ოქმები დაგვიანებით ატვირთა. ეს გაუმჯობესება მისასალმებელია”, - ნათქვამია ორგანიზაციის ანგარიშში.

თუმცა, ამავე ანგარიშის მიხედვით, დამკვირვებლებისა და ოპოზიციური პარტიების მხრიდან კითხვები გაჩნდა ზოგიერთი საოლქო და საუბნო საარჩევნო კომისიების წევრების მიუკერძოებულობასა და კვალიფიკაციასთან დაკავშირებით.

”კანონის მიხედვით, საუბნო საარჩევნო კომისიები პარტიის მიერ დანიშნული “პარტიული” 7 წევრისგან და მიუკერძოებელი “პროფესიული ნიშნით” არჩეული 6 წევრისგან შედგება. დამკვირვებლებმა წამოჭრეს კითხვები საოლქო საარჩევნო კომისიების მიერ “პროფესიული ნიშნით” არჩეული საუბნო კომისიების წევრების შერჩევის პროცესთან დაკავშირებით, და აღნიშნეს, რომ ზოგიერთ უბანზე შერჩევა წინასწარ შედგენილი სიების და არა კონკურსის საფუძველზე მოხდა. ასევე საუბნო საარჩევნო კომისიის ზოგიერთი პროფესიული წევრის წარსული საქმიანობის შესწავლამ გამოავლინა, რომ ახლო წარსულში ისინი პარტიულ საქმიანობას ეწეოდნენ”, - ნათქვამია ანგარიშში.

როგორც NDI-ში აცხადებენ, არჩევნების სამივე დღეს - 8, 22 და 30 ოქტომბერს - NDI-ისა და სხვა ორგანიზაციების დამკვირვებლებმა საუბნო საარჩევნო კომისიაში ბევრი პროცედურული პრობლემა დააფიქსირეს, განსაკუთრებით დათვლისა და შემაჯამებელი ოქმების შევსების დროს.
”ეს მოიცავდა შემაჯამებელ ოქმებში არსებულ უზუსტობებსაც (მაგალითად, უფრო მეტი ბიულეტენი, ვიდრე ხელმოწერა ან პირიქით). 8 ოქტომბრის შემდგომ წამოჭრილი საჩივრების პასუხად ცესკომ საუბნო კომისიების ხელმძღვანელებს დამატებითი ტრენინგები ჩაუტარა. ცესკომ ასევე 201 წარმომადგენელი დანიშნა, რათა ისინი საუბნო საარჩევნო კომისიებს მეორე ტურის დროს დახმარებოდნენ. თუმცა, საუბნო საარჩევნო კომისიის ბევრი წევრი საკუთარი მოვალეობების სრულად შესრულებისთვის მზად არ აღმოჩნდა. პროცედურული პრობლემების გარდა სხვა დარღვევებსაც ჰქონდა ადგილი, მათ შორის: მარკირებაგავლილი პირების მიერ კენჭისყრაში მონაწილეობა, ამომრჩევლის მოსყიდვა, ბიულეტენთან ერთად სარეგისტრაციო ბარათის კონვერტში მოთავსება, საარჩევნო ყუთში ბიულეტენების ჩაყრის სავარაუდო შემთხვევები და სხვა დარღვევები. მიუხედავად იმისა, რომ ეს პრობლემები სისტემური ხასიათის არ იყო, მათმა არსებობამ პროცესისა და შედეგების სანდოობის კრიტიკის საფუძველი შექმნა. ხმების ხელახლა გადათვლისა და შედეგებისა და შემაჯამებელი ოქმების გაუქმების, დისციპლინარული ზომების გატარებისა და ადმინისტრაციული სამართალდარღვევის ოქმის შედგენის მოთხოვნით საარჩევნო ადმინისტრაციაში 1000-ზე მეტი საჩივარი შევიდა. საარჩევნო ადმინისტრაციამ 10 უბნის არჩევნების შედეგები გააუქმა და 4 უბანზე განმეორებითი კენჭისყრა დანიშნა. თუმცა ბევრი საჩივარი, რომელიც შემაჯამებელ ოქმებში არაზუსტი ციფრებისა და გაუქმებული ბიულეტენების მაღალი რიცხვის გამო ხმების ხელახლა გადათვლასა და გაუქმებას შეეხებოდა, არ დაკმაყოფილდა. საარჩევნო ადმინისტრაციის მტკიცებით, ეს ინციდენტები არჩევნების შედეგებზე მნიშვნელოვან გავლენას ვერ მოახდენდა. ზოგიერთმა დამკვირვებელმა აღნიშნა, რომ კანონის ფართო ინტერპრეტაცია და მსგავსი საჩივრების ღრმად შესწავლა შედეგების მიმართ საზოგადოების ნდობას განამტკიცებდა და სამომავლოდ პროცესის გაუმჯობესებისათვის მნიშვნელოვან მონაცემებს მიაწვდიდა. იმის გათვალისწინებით, რომ ამ არჩევნებზე საპარლამენტო მანდატების ბედი საკმაოდ მცირე რაოდენობის ხმებმა გადაწყვიტა, პროცესის მიმართ საზოგადოების ნდობის ასამაღლებლად განსაკუთრებული ყურადღება, გამჭვირვალობა და თანამიმდევრულობა იყო საჭირო”, - ნათქვამია ანგარიშში.
NDI კონკრეტულ რეკომენდაციებსაც აქვეყნებს, კერძოდ: ცესკომ და შესაბამისმა უწყებებმა ყველა ლეგიტიმურ კრიტიკას უნდა უპასუხონ, აწარმოონ დიალოგი ყველა მომჩივანთან და უზრუნველყონ მათი საქმიანობის გამჭვირვალობა პროცესის მიმართ ნდობის ასამაღლებლად; შეცდომების მინიმუმამდე დაყვანის მიზნით, პარლამენტმა და ცესკომ უნდა მოახდინონ ხმის დათვლის, შემაჯამებელი ოქმების შევსების და სხვა პროცედურების გამარტივება, და, ამავდროულად, შეინარჩუნონ ამ პროცესის გამჭვირვალობა და გადამოწმების საშუალება; ცესკომ უფრო ნათლად უნდა განმარტოს საოლქო და საუბნო საარჩევნო კომისიების წევრების პროფესიული კვალიფიკაცია და შერჩევის პროცედურები, მათ შორის მიუკერძოებულობის სტანდარტები, და პრიორიტეტი მიანიჭოს გამოცდილების მქონე კანდიდატებს; ცესკომ არჩევნების შედეგები დამუშავებად ფორმატში უნდა გამოაქვეყნოს, რაც ხელს შეუწყობს ამ შედეგების ხელმისაწვდომობასა და ანალიზს; პარლამენტმა, ცესკოსთან თანამშრომლობით, უნდა აღმოფხვრას საარჩევნო კანონმდებლობის ხარვეზები, რომელიც კანდიდატების რეგისტრაციას, კამპანიის წარმოებას, მათ შორის სოციალური მედიის გამოყენება, და შემაჯამებელი ოქმებში არსებულ უზუსტობებს შეეხება.

[parameters] => JParameter Object ( [_raw] => show_noauth=0 show_title=1 link_titles=1 show_intro=1 archivelimit=5 archivename=არქივის სხვა სტატიები archivecatname=ამ კატეგორიის არქივი notfoundtext=სტატიები არ მოიძებნა. show_section=0 link_section=0 show_category=1 link_category=1 show_author=0 show_create_date=1 show_modify_date=0 show_item_navigation=0 show_readmore=1 show_vote=0 show_icons=1 show_pdf_icon=0 show_print_icon=1 show_email_icon=0 show_hits=0 feed_summary=0 filter_tags= filter_attritbutes= archcats=39|6|10|9|13|5|7|12|11|8|14|82 archtoday=0 hour=09:00 autoarchive=1 autoarchivereset=1 [_xml] => [_elements] => Array ( ) [_elementPath] => Array ( [0] => /var/www/html/ge/libraries/joomla/html/parameter/element ) [_defaultNameSpace] => _default [_registry] => Array ( [_default] => Array ( [data] => stdClass Object ( [show_noauth] => 0 [show_title] => 1 [link_titles] => 1 [show_intro] => 1 [archivelimit] => 5 [archivename] => არქივის სხვა სტატიები [archivecatname] => ამ კატეგორიის არქივი [notfoundtext] => სტატიები არ მოიძებნა. [show_section] => 0 [link_section] => 0 [show_category] => 1 [link_category] => 1 [show_author] => 0 [show_create_date] => 1 [show_modify_date] => 0 [show_item_navigation] => 0 [show_readmore] => 1 [show_vote] => 0 [show_icons] => 1 [show_pdf_icon] => 0 [show_print_icon] => 1 [show_email_icon] => 0 [show_hits] => 0 [feed_summary] => 0 [filter_tags] => [filter_attritbutes] => [archcats] => Array ( [0] => 39 [1] => 6 [2] => 10 [3] => 9 [4] => 13 [5] => 5 [6] => 7 [7] => 12 [8] => 11 [9] => 8 [10] => 14 [11] => 82 ) [archtoday] => 0 [hour] => 09:00 [autoarchive] => 1 [autoarchivereset] => 1 [show_description] => 0 [num_desc_words] => 10 [show_description_image] => 0 [num_leading_articles] => 0 [num_intro_articles] => 20 [num_columns] => 1 [num_links] => 0 [anable_ads] => 0 [zone] => 13 [url] => http://v.ambebi.ge [advertpos] => 0 [advertstatus] => 0 [oadvertpos] => 0 [oadvertstatus] => 0 [orderby_sec] => rdate [multi_column_order] => 0 [show_pagination] => 2 [show_pagination_results] => 0 [show_feed_link] => 0 [show_page_title] => 1 [menu_image] => -1 [secure] => 0 [page_title] => პოლიტიკა [page_description] => საინფორმაციო სააგენტო, საინფორმაციო სააგენტო - ინტერპრესნიუსი,ახალი ამბები, საქართველო და მსოფლიო, პოლიტიკა, ეკონომიკა, საზოგადოება, სამართალი, ინფორმაცია რეგიონებიდან, ექსკლუზივი, ფოტო-ვიდეო სიახლეები [big_image] => ../photo/2015_02/0-0OQT-2015/ndi.png [multicategory] => Array ( [0] => [1] => ) [video_type] => 1 [galerycategory] => 0 [popup] => 0 ) ) ) [_errors] => Array ( ) ) [readmore_link] => /ge/politika/406415-ndi-saarchevno-administracia-saarchevno-process-profesionalurad-tsarmarthavda.html [event] => stdClass Object ( [afterDisplayTitle] => [beforeDisplayContent] => [afterDisplayContent] => ) )
წყარო: interpressnews.ge
'.$TEXT['print'].'
სულ ნანახია - 650
სხვა ამბები
ბოლოს იხილეს
დამზადებულია Pro-Service -ის მიერ
© PSnews 1995 - 2024 საავტორო უფლებები დაცულია