დაისვენე კურორტ ახალდაბაში
დაისვენე სასტუმრო „ლუტრეზიში“
შემოსავლების სამსახური განცხადებას ავრცელებს
ავტორი:
2016/იანვარი/27 19:00:02
შემოსავლების სამსახური გაზეთ "ქრონიკა+"-ში გამოაქვეყნებულ სტატიას "რას ვერ იყოფს შემოსავლების სამსახური და სურსათის ეროვნული სააგენტო", პასუხობს და საგანგებო განცხადებას ავრცელებს.
შემოსავლების სამსახური განმარტავს, რომ საკვების უვნებლობის, ვეტერინარიისა და მცენარეთა დაცვის სფეროებში სახელმწიფო კონტროლს საქართველოს ტერიტორიაზე ახორციელებს სურსათის ეროვნული სააგენტო, ხოლო საქონლის საქართველოს საბაჟო საზღვარზე გადაადგილებისას შემოსავლების სამსახური, აღნიშნული უწყებები კი ერთმანეთთან სანიმუშოდ თანამშრომლობენ, რაზეც ერთობლივად გატარებული ღონისძიებები მიუთითებს.
შემოსავლების სამსახურში აცხადებენ, რომ "ქრონიკა+"-ში გამოქვეყნებული მასალა შესაძლოა საზოგადოების მიზანმიმართულად სიცრუეში შეყვანას ისახავდეს მიზნად. შემოსავლების სამსახურის მიერ გავრცელებულ განცხადებას "ინტერპრესნიუსი" უცვლელად გთავაზობთ.
"შემოსავლების სამსახური საჭიროდ მიიჩნევს, უპასუხოს ყველა იმ საკითხს, რომელიც წამოჭრილია სტატიაში. უწინარეს ყოვლისა, განვმარტავთ, რომ სურსათის/ცხოველის საკვების უვნებლობის, ვეტერინარიისა და მცენარეთა დაცვის კოდექსის თანახმად, სურსათის/ცხოველის საკვების უვნებლობის, ვეტერინარიისა და მცენარეთა დაცვის სფეროებში სახელმწიფო კონტროლს საქართველოს ტერიტორიაზე ახორციელებს სსიპ - სურსათის ეროვნული სააგენტო, ხოლო საქონლის საქართველოს საბაჟო საზღვარზე გადაადგილებისას − სსიპ – შემოსავლების სამსახური აღნიშნული კოდექსის, საქართველოს საგადასახადო კოდექსისა და სხვა შესაბამისი ნორმატიული აქტების შესაბამისად.
საქართველოს მთავრობის 2010 წლის 31 დეკემბრის №429 დადგენილებით დამტკიცებული "ვეტერინარული სასაზღვრო-საკარანტინო კონტროლის განხორციელების წესის" თანახმად, საქართველოში ვეტერინარულ კონტროლს დაქვემდებარებული საქონლის იმპორტის პირობებს განსაზღვრავს სურსათის ეროვნული სააგენტო, ხოლო შემოსავლების სამსახური სასაზღვრო ინსპექციის პუნქტებში ახორციელებს საქონლის: ა) დოკუმენტურ შემოწმებას; ბ) იდენტურობის შემოწმებას; გ) ფიზიკურ შემოწმებას (ეჭვის საფუძველზე ან მო¬ნი¬ტო¬რინ¬გის გეგმის თანახმად), ხოლო ცოცხალი ცხოველების შემ¬თ¬ხ¬ვე¬ვაში – ცოცხალი ცხოველების კლინიკურ შემოწმებას.
ფიზიკური შემოწმების რაოდენობის სიხშირის განსაზღვრის მიზნით, ევროკავშირის ექსპერტების რეკომენდაციებითა და შესაბამისი ევრორეგულაციების გათვალისწინებით, ყოველი წლის დასაწყისში გამოიცემა რისკზე დაფუძნებული, სურსათის ეროვნულ სააგენტოსთან შე¬თანხმებული მონიტორინგის გეგმა შემოსავლების სამ¬სახურის უფროსის ინდივიდუალური ადმინისტრაციულ-სამართლებრივი აქტით.
სტატიაში მოყვანილია მაგალითი, რომლის თანახმად გერმანიიდან იმპორტირებული საქონლის გაყინული მჭლე ხორცის ლაბორატორიული გამოკვლევის შედეგად გამოვლინდა მიკრობიოლოგიური დაბინძურება - პათოგენები, მათ შორის, შალმონელლა. განვმარტავთ, რომ კონკრეტული საქონლის მიმართ სასაზღვრო ინსპექციის პუნქტში (სიპ) განხორციელდა კანონმდებლობით დადგენილი ვეტერინარული სასაზღვრო კონტროლის პროცედურები და იგი, მონიტორინგის გეგმის თანახმად (ელექტრონული სისტემის მიერ შერჩევით), დაექვემდებარა ლაბორატორიული შემოწმებისათვის ნიმუშების აღებას. ვინაიდან საქონელი არ იწვევდა ეჭვს დაბინძურებაზე, ასევე, არ იკვეთებოდა მყისიერი საფრთხე საზოგადოებრივი ან ცხოველთა ჯანმრთელობისათვის, ტვირთი, ასევე მონიტორინგის გეგმის თანახმად, გაშვებულ იქნა თავისუფალ მიმოქცევაში. იმ შემთხვევაში, როდესაც მონიტორინგის გეგმის თანახმად აღებულია ნიმუში და საქონელი გაშვებულია თავისუფალ მიმოქცევაში, ხოლო ლაბორატორიულად დადასტურდება შეუსაბამობა, ინფორმაცია შესაბამისი ღონისძიებების გატარების მიზნით დაუყოვნებლივ ეგზავნება სსიპ - სურსათის ეროვნულ სააგენტოს, რაც ამ კონკრეტულ შემთხვევაშიც განხორციელდა (წერილი N21-10/128699 10/12/2015წ).
რაც შეეხება სასაზღვრო ინსპექციის პუნქტში უკრაინიდან იმპორტისთვის განკუთვნილი ქათმის გაყინული მექანიკურად განცალკევებული ხორცის ვეტერინარულ კონტროლის პროცედურებს, განვმარტავთ, რომ აღნიშნულ შემთხვევაში რისკის შეფასების საფუძველზე საქონლიდან მოხდა ლაბორატორიული შემოწმებისათვის ნიმუშების აღება და იგი დასკვნის მიღებამდე დაექვემდებარა შეჩერებას. მიღებული დასკვნის თანახმად, იგი დასნებოვნებული იყო მიკროორგანიზმებით და არ აკმაყოფილებდა საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილ სურსათის უვნებლობის მოთხოვნებს, რის გამოც დაექვემდებარა განადგურებას.
ვინაიდან ვეტერინარული კონტროლის მონიტორინგის გეგმა, კონტროლის შედეგების საფუძველზე, რეგულარულ განახლებას განიცდის, სურსათის ეროვნულ სააგენტოსთან შეთანხმებით პერიოდულად ხორციელდება ბრძანებაში ცვლილებები. მაგალითად:
"ვეტერინარული კონტროლის მონიტორინგის გეგმის" დანართი №1 (შემცირებული სიხშირის ნიმუშის აღების გეგმა საქონლის კატეგორიების მიხედვით) ძველი რედაქციის თანახმად, ნებისმიერი ქვეყნიდან იმპორტირებული, თურქული წარმოშობის ქათმის ფარში და ქათმის გაყინული მექანიკურად განცალკევებული ხორცი 100%-იანი სიხშირით ექვემდებარებოდა ნიმუშის აღებას და დასკვნის მიღებამდე სიპ-ში შეჩერებას, ხოლო ნებისმიერ სხვა ქვეყანაში წარმოშობილი, იმავე დასახელების საქონლიდან სინჯების აღება ხორციელდებოდა 5%-იანი (ევროკავშირის ქვეყნებიდან, აშშ-დან, შვეიცარიიდან, ლიხტენშტეინიდან, ნორვეგიიდან იმპორტირებული) და 20%-იანი (სხვა ქვეყნებიდან იმპორტირებული) სიხშირით და საქონელი გაიშვებოდა თავისუფალ მიმოქცევაში.
2015 წელს სურსათის ეროვნულმა სააგენტომ და შემოსავლების სამსახურმა, რისკის შეფასების საფუძველზე, ცვლილებები განახორციელეს მონიტორინგის გეგმაში. ერთ-ერთი ასეთი ცვლილება შეეხო ქათმის ფარშს და ქათმის გაყინულ მექანიკურად განცალკევებულ ხორცს. კერძოდ, ყველა ქვეყნიდან იმპორტისთვის განკუთვნილი ამ პროდუქციიდან ლაბორატორიული შემოწმებისათვის ნიმუშის აღების სიხშირე განისაზღვრა 100%-ით და საქონელი დასკვნის მიღებამდე დაექვემდებარა სიპ-ში შეჩერებას.
ვფიქრობთ, მოყვანილი მაგალითები ადასტურებს, რომ სურსათის ეროვნულ სააგენტოსა და შემოსავლების სამსახურს შორის დაპირისპირება კი არა, სანიმუშო თანამშრომლობაა. ორ უწყებას შორის ჩვეულებრივი სამუშაო რეჟიმში მიმდინარებს ინფორმაციის ელექტრონული გაცვლა, საინფორმაციო ბაზის ხელმისაწვდომობა, თანამშრომლების ერთობლივი ტრენინგები, როგორც საქართველოში, ასევე სხვა ქვეყნებში, საკანონმდებლო აქტებზე ერთობლივი მუშაობა, საერთაშორისო პროექტებში ერთობლივი მონაწილეობა (ჩIB) და ა. შ. ყოველივე ეს ქმნის სახელმწიფო კონტროლის ერთიან სისტემას, რომელსაც ორი სახელმწიფო უწყება შეთანხმებულად, კანონის ფარგლებში, ეფექტიანად ახორციელებს.
ამგვარად, სტატიაში გაკეთებული დასკვნები, რომ ორი სახელმწიფო უწყება დაპირისპირებულია ერთმანეთთან, "ერთი ღიად "ურტყამს" მეორეს და არც მეორე რჩება ვალში", სრულიად აცდენილია სიმართლეს და ჩნდება ეჭვი, რომ წარმოდგენილი სტატია მიზანმიმართულად ემსახურება საზოგადოების შეცდომაში შეყვანას", - ნათქვამია შემოსავლების სამსახურის მიერ გავრცელებულ განცხადებაში.
stdClass Object ( [id] => 363717 [title] => შემოსავლების სამსახური განცხადებას ავრცელებს [alias] => shemosavlebis-samsakhuri-ganckhadebas-avrcelebs [title_alias] => [introtext] => შემოსავლების სამსახური გაზეთ "ქრონიკა+"-ში გამოაქვეყნებულ სტატიას "რას ვერ იყოფს შემოსავლების სამსახური და სურსათის ეროვნული სააგენტო", პასუხობს და საგანგებო განცხადებას ავრცელებს. [fulltext] =>
შემოსავლების სამსახური განმარტავს, რომ საკვების უვნებლობის, ვეტერინარიისა და მცენარეთა დაცვის სფეროებში სახელმწიფო კონტროლს საქართველოს ტერიტორიაზე ახორციელებს სურსათის ეროვნული სააგენტო, ხოლო საქონლის საქართველოს საბაჟო საზღვარზე გადაადგილებისას შემოსავლების სამსახური, აღნიშნული უწყებები კი ერთმანეთთან სანიმუშოდ თანამშრომლობენ, რაზეც ერთობლივად გატარებული ღონისძიებები მიუთითებს.
შემოსავლების სამსახურში აცხადებენ, რომ "ქრონიკა+"-ში გამოქვეყნებული მასალა შესაძლოა საზოგადოების მიზანმიმართულად სიცრუეში შეყვანას ისახავდეს მიზნად. შემოსავლების სამსახურის მიერ გავრცელებულ განცხადებას "ინტერპრესნიუსი" უცვლელად გთავაზობთ.
"შემოსავლების სამსახური საჭიროდ მიიჩნევს, უპასუხოს ყველა იმ საკითხს, რომელიც წამოჭრილია სტატიაში. უწინარეს ყოვლისა, განვმარტავთ, რომ სურსათის/ცხოველის საკვების უვნებლობის, ვეტერინარიისა და მცენარეთა დაცვის კოდექსის თანახმად, სურსათის/ცხოველის საკვების უვნებლობის, ვეტერინარიისა და მცენარეთა დაცვის სფეროებში სახელმწიფო კონტროლს საქართველოს ტერიტორიაზე ახორციელებს სსიპ - სურსათის ეროვნული სააგენტო, ხოლო საქონლის საქართველოს საბაჟო საზღვარზე გადაადგილებისას − სსიპ – შემოსავლების სამსახური აღნიშნული კოდექსის, საქართველოს საგადასახადო კოდექსისა და სხვა შესაბამისი ნორმატიული აქტების შესაბამისად.
საქართველოს მთავრობის 2010 წლის 31 დეკემბრის №429 დადგენილებით დამტკიცებული "ვეტერინარული სასაზღვრო-საკარანტინო კონტროლის განხორციელების წესის" თანახმად, საქართველოში ვეტერინარულ კონტროლს დაქვემდებარებული საქონლის იმპორტის პირობებს განსაზღვრავს სურსათის ეროვნული სააგენტო, ხოლო შემოსავლების სამსახური სასაზღვრო ინსპექციის პუნქტებში ახორციელებს საქონლის: ა) დოკუმენტურ შემოწმებას; ბ) იდენტურობის შემოწმებას; გ) ფიზიკურ შემოწმებას (ეჭვის საფუძველზე ან მო¬ნი¬ტო¬რინ¬გის გეგმის თანახმად), ხოლო ცოცხალი ცხოველების შემ¬თ¬ხ¬ვე¬ვაში – ცოცხალი ცხოველების კლინიკურ შემოწმებას.
ფიზიკური შემოწმების რაოდენობის სიხშირის განსაზღვრის მიზნით, ევროკავშირის ექსპერტების რეკომენდაციებითა და შესაბამისი ევრორეგულაციების გათვალისწინებით, ყოველი წლის დასაწყისში გამოიცემა რისკზე დაფუძნებული, სურსათის ეროვნულ სააგენტოსთან შე¬თანხმებული მონიტორინგის გეგმა შემოსავლების სამ¬სახურის უფროსის ინდივიდუალური ადმინისტრაციულ-სამართლებრივი აქტით.
სტატიაში მოყვანილია მაგალითი, რომლის თანახმად გერმანიიდან იმპორტირებული საქონლის გაყინული მჭლე ხორცის ლაბორატორიული გამოკვლევის შედეგად გამოვლინდა მიკრობიოლოგიური დაბინძურება - პათოგენები, მათ შორის, შალმონელლა. განვმარტავთ, რომ კონკრეტული საქონლის მიმართ სასაზღვრო ინსპექციის პუნქტში (სიპ) განხორციელდა კანონმდებლობით დადგენილი ვეტერინარული სასაზღვრო კონტროლის პროცედურები და იგი, მონიტორინგის გეგმის თანახმად (ელექტრონული სისტემის მიერ შერჩევით), დაექვემდებარა ლაბორატორიული შემოწმებისათვის ნიმუშების აღებას. ვინაიდან საქონელი არ იწვევდა ეჭვს დაბინძურებაზე, ასევე, არ იკვეთებოდა მყისიერი საფრთხე საზოგადოებრივი ან ცხოველთა ჯანმრთელობისათვის, ტვირთი, ასევე მონიტორინგის გეგმის თანახმად, გაშვებულ იქნა თავისუფალ მიმოქცევაში. იმ შემთხვევაში, როდესაც მონიტორინგის გეგმის თანახმად აღებულია ნიმუში და საქონელი გაშვებულია თავისუფალ მიმოქცევაში, ხოლო ლაბორატორიულად დადასტურდება შეუსაბამობა, ინფორმაცია შესაბამისი ღონისძიებების გატარების მიზნით დაუყოვნებლივ ეგზავნება სსიპ - სურსათის ეროვნულ სააგენტოს, რაც ამ კონკრეტულ შემთხვევაშიც განხორციელდა (წერილი N21-10/128699 10/12/2015წ).
რაც შეეხება სასაზღვრო ინსპექციის პუნქტში უკრაინიდან იმპორტისთვის განკუთვნილი ქათმის გაყინული მექანიკურად განცალკევებული ხორცის ვეტერინარულ კონტროლის პროცედურებს, განვმარტავთ, რომ აღნიშნულ შემთხვევაში რისკის შეფასების საფუძველზე საქონლიდან მოხდა ლაბორატორიული შემოწმებისათვის ნიმუშების აღება და იგი დასკვნის მიღებამდე დაექვემდებარა შეჩერებას. მიღებული დასკვნის თანახმად, იგი დასნებოვნებული იყო მიკროორგანიზმებით და არ აკმაყოფილებდა საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილ სურსათის უვნებლობის მოთხოვნებს, რის გამოც დაექვემდებარა განადგურებას.
ვინაიდან ვეტერინარული კონტროლის მონიტორინგის გეგმა, კონტროლის შედეგების საფუძველზე, რეგულარულ განახლებას განიცდის, სურსათის ეროვნულ სააგენტოსთან შეთანხმებით პერიოდულად ხორციელდება ბრძანებაში ცვლილებები. მაგალითად:
"ვეტერინარული კონტროლის მონიტორინგის გეგმის" დანართი №1 (შემცირებული სიხშირის ნიმუშის აღების გეგმა საქონლის კატეგორიების მიხედვით) ძველი რედაქციის თანახმად, ნებისმიერი ქვეყნიდან იმპორტირებული, თურქული წარმოშობის ქათმის ფარში და ქათმის გაყინული მექანიკურად განცალკევებული ხორცი 100%-იანი სიხშირით ექვემდებარებოდა ნიმუშის აღებას და დასკვნის მიღებამდე სიპ-ში შეჩერებას, ხოლო ნებისმიერ სხვა ქვეყანაში წარმოშობილი, იმავე დასახელების საქონლიდან სინჯების აღება ხორციელდებოდა 5%-იანი (ევროკავშირის ქვეყნებიდან, აშშ-დან, შვეიცარიიდან, ლიხტენშტეინიდან, ნორვეგიიდან იმპორტირებული) და 20%-იანი (სხვა ქვეყნებიდან იმპორტირებული) სიხშირით და საქონელი გაიშვებოდა თავისუფალ მიმოქცევაში.
2015 წელს სურსათის ეროვნულმა სააგენტომ და შემოსავლების სამსახურმა, რისკის შეფასების საფუძველზე, ცვლილებები განახორციელეს მონიტორინგის გეგმაში. ერთ-ერთი ასეთი ცვლილება შეეხო ქათმის ფარშს და ქათმის გაყინულ მექანიკურად განცალკევებულ ხორცს. კერძოდ, ყველა ქვეყნიდან იმპორტისთვის განკუთვნილი ამ პროდუქციიდან ლაბორატორიული შემოწმებისათვის ნიმუშის აღების სიხშირე განისაზღვრა 100%-ით და საქონელი დასკვნის მიღებამდე დაექვემდებარა სიპ-ში შეჩერებას.
ვფიქრობთ, მოყვანილი მაგალითები ადასტურებს, რომ სურსათის ეროვნულ სააგენტოსა და შემოსავლების სამსახურს შორის დაპირისპირება კი არა, სანიმუშო თანამშრომლობაა. ორ უწყებას შორის ჩვეულებრივი სამუშაო რეჟიმში მიმდინარებს ინფორმაციის ელექტრონული გაცვლა, საინფორმაციო ბაზის ხელმისაწვდომობა, თანამშრომლების ერთობლივი ტრენინგები, როგორც საქართველოში, ასევე სხვა ქვეყნებში, საკანონმდებლო აქტებზე ერთობლივი მუშაობა, საერთაშორისო პროექტებში ერთობლივი მონაწილეობა (ჩIB) და ა. შ. ყოველივე ეს ქმნის სახელმწიფო კონტროლის ერთიან სისტემას, რომელსაც ორი სახელმწიფო უწყება შეთანხმებულად, კანონის ფარგლებში, ეფექტიანად ახორციელებს.
ამგვარად, სტატიაში გაკეთებული დასკვნები, რომ ორი სახელმწიფო უწყება დაპირისპირებულია ერთმანეთთან, "ერთი ღიად "ურტყამს" მეორეს და არც მეორე რჩება ვალში", სრულიად აცდენილია სიმართლეს და ჩნდება ეჭვი, რომ წარმოდგენილი სტატია მიზანმიმართულად ემსახურება საზოგადოების შეცდომაში შეყვანას", - ნათქვამია შემოსავლების სამსახურის მიერ გავრცელებულ განცხადებაში.
[state] => 1 [sectionid] => 1 [mask] => 1 [catid] => 5 [created] => 2016-01-27 14:59:23 [created_by] => 124 [created_by_alias] => [modified] => 0000-00-00 00:00:00 [modified_by] => 0 [checked_out] => 124 [checked_out_time] => 2016-01-27 15:11:32 [publish_up] => 2016-01-27 14:59:23 [publish_down] => Never [images] => [urls] => [attribs] => big_image=../photo/2015_02/00-OQT-2013/shemosavlebis-samsaxuri.jpg multicategory=| video_file= video_image= video_type=1 show_title= link_titles= show_intro= show_section= link_section= show_category= link_category= show_vote= show_author= show_create_date= show_modify_date= show_pdf_icon= show_print_icon= show_email_icon= language= keyref= readmore= ext_link= galerycategory=0 [version] => 1 [parentid] => 0 [ordering] => 1 [metakey] => [metadesc] => [access] => 0 [hits] => 17 [metadata] => robots= author= [popup] => 1453906841 [corrected] => 0 [topic_id] => -1 [author] => Maka Chaganava [usertype] => Super Administrator [category] => პოლიტიკა [section] => IPN [slug] => 363717:shemosavlebis-samsakhuri-ganckhadebas-avrcelebs [catslug] => 5:politika [groups] => Public [sec_pub] => 1 [cat_pub] => 1 [audio] => [video] => [image] => [sec_access] => 0 [cat_access] => 0 [topic_title] => [rating_count] => 0 [rating] => 0 [text] => შემოსავლების სამსახური გაზეთ "ქრონიკა+"-ში გამოაქვეყნებულ სტატიას "რას ვერ იყოფს შემოსავლების სამსახური და სურსათის ეროვნული სააგენტო", პასუხობს და საგანგებო განცხადებას ავრცელებს.
შემოსავლების სამსახური განმარტავს, რომ საკვების უვნებლობის, ვეტერინარიისა და მცენარეთა დაცვის სფეროებში სახელმწიფო კონტროლს საქართველოს ტერიტორიაზე ახორციელებს სურსათის ეროვნული სააგენტო, ხოლო საქონლის საქართველოს საბაჟო საზღვარზე გადაადგილებისას შემოსავლების სამსახური, აღნიშნული უწყებები კი ერთმანეთთან სანიმუშოდ თანამშრომლობენ, რაზეც ერთობლივად გატარებული ღონისძიებები მიუთითებს.
შემოსავლების სამსახურში აცხადებენ, რომ "ქრონიკა+"-ში გამოქვეყნებული მასალა შესაძლოა საზოგადოების მიზანმიმართულად სიცრუეში შეყვანას ისახავდეს მიზნად. შემოსავლების სამსახურის მიერ გავრცელებულ განცხადებას "ინტერპრესნიუსი" უცვლელად გთავაზობთ.
"შემოსავლების სამსახური საჭიროდ მიიჩნევს, უპასუხოს ყველა იმ საკითხს, რომელიც წამოჭრილია სტატიაში. უწინარეს ყოვლისა, განვმარტავთ, რომ სურსათის/ცხოველის საკვების უვნებლობის, ვეტერინარიისა და მცენარეთა დაცვის კოდექსის თანახმად, სურსათის/ცხოველის საკვების უვნებლობის, ვეტერინარიისა და მცენარეთა დაცვის სფეროებში სახელმწიფო კონტროლს საქართველოს ტერიტორიაზე ახორციელებს სსიპ - სურსათის ეროვნული სააგენტო, ხოლო საქონლის საქართველოს საბაჟო საზღვარზე გადაადგილებისას − სსიპ – შემოსავლების სამსახური აღნიშნული კოდექსის, საქართველოს საგადასახადო კოდექსისა და სხვა შესაბამისი ნორმატიული აქტების შესაბამისად.
საქართველოს მთავრობის 2010 წლის 31 დეკემბრის №429 დადგენილებით დამტკიცებული "ვეტერინარული სასაზღვრო-საკარანტინო კონტროლის განხორციელების წესის" თანახმად, საქართველოში ვეტერინარულ კონტროლს დაქვემდებარებული საქონლის იმპორტის პირობებს განსაზღვრავს სურსათის ეროვნული სააგენტო, ხოლო შემოსავლების სამსახური სასაზღვრო ინსპექციის პუნქტებში ახორციელებს საქონლის: ა) დოკუმენტურ შემოწმებას; ბ) იდენტურობის შემოწმებას; გ) ფიზიკურ შემოწმებას (ეჭვის საფუძველზე ან მო¬ნი¬ტო¬რინ¬გის გეგმის თანახმად), ხოლო ცოცხალი ცხოველების შემ¬თ¬ხ¬ვე¬ვაში – ცოცხალი ცხოველების კლინიკურ შემოწმებას.
ფიზიკური შემოწმების რაოდენობის სიხშირის განსაზღვრის მიზნით, ევროკავშირის ექსპერტების რეკომენდაციებითა და შესაბამისი ევრორეგულაციების გათვალისწინებით, ყოველი წლის დასაწყისში გამოიცემა რისკზე დაფუძნებული, სურსათის ეროვნულ სააგენტოსთან შე¬თანხმებული მონიტორინგის გეგმა შემოსავლების სამ¬სახურის უფროსის ინდივიდუალური ადმინისტრაციულ-სამართლებრივი აქტით.
სტატიაში მოყვანილია მაგალითი, რომლის თანახმად გერმანიიდან იმპორტირებული საქონლის გაყინული მჭლე ხორცის ლაბორატორიული გამოკვლევის შედეგად გამოვლინდა მიკრობიოლოგიური დაბინძურება - პათოგენები, მათ შორის, შალმონელლა. განვმარტავთ, რომ კონკრეტული საქონლის მიმართ სასაზღვრო ინსპექციის პუნქტში (სიპ) განხორციელდა კანონმდებლობით დადგენილი ვეტერინარული სასაზღვრო კონტროლის პროცედურები და იგი, მონიტორინგის გეგმის თანახმად (ელექტრონული სისტემის მიერ შერჩევით), დაექვემდებარა ლაბორატორიული შემოწმებისათვის ნიმუშების აღებას. ვინაიდან საქონელი არ იწვევდა ეჭვს დაბინძურებაზე, ასევე, არ იკვეთებოდა მყისიერი საფრთხე საზოგადოებრივი ან ცხოველთა ჯანმრთელობისათვის, ტვირთი, ასევე მონიტორინგის გეგმის თანახმად, გაშვებულ იქნა თავისუფალ მიმოქცევაში. იმ შემთხვევაში, როდესაც მონიტორინგის გეგმის თანახმად აღებულია ნიმუში და საქონელი გაშვებულია თავისუფალ მიმოქცევაში, ხოლო ლაბორატორიულად დადასტურდება შეუსაბამობა, ინფორმაცია შესაბამისი ღონისძიებების გატარების მიზნით დაუყოვნებლივ ეგზავნება სსიპ - სურსათის ეროვნულ სააგენტოს, რაც ამ კონკრეტულ შემთხვევაშიც განხორციელდა (წერილი N21-10/128699 10/12/2015წ).
რაც შეეხება სასაზღვრო ინსპექციის პუნქტში უკრაინიდან იმპორტისთვის განკუთვნილი ქათმის გაყინული მექანიკურად განცალკევებული ხორცის ვეტერინარულ კონტროლის პროცედურებს, განვმარტავთ, რომ აღნიშნულ შემთხვევაში რისკის შეფასების საფუძველზე საქონლიდან მოხდა ლაბორატორიული შემოწმებისათვის ნიმუშების აღება და იგი დასკვნის მიღებამდე დაექვემდებარა შეჩერებას. მიღებული დასკვნის თანახმად, იგი დასნებოვნებული იყო მიკროორგანიზმებით და არ აკმაყოფილებდა საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილ სურსათის უვნებლობის მოთხოვნებს, რის გამოც დაექვემდებარა განადგურებას.
ვინაიდან ვეტერინარული კონტროლის მონიტორინგის გეგმა, კონტროლის შედეგების საფუძველზე, რეგულარულ განახლებას განიცდის, სურსათის ეროვნულ სააგენტოსთან შეთანხმებით პერიოდულად ხორციელდება ბრძანებაში ცვლილებები. მაგალითად:
"ვეტერინარული კონტროლის მონიტორინგის გეგმის" დანართი №1 (შემცირებული სიხშირის ნიმუშის აღების გეგმა საქონლის კატეგორიების მიხედვით) ძველი რედაქციის თანახმად, ნებისმიერი ქვეყნიდან იმპორტირებული, თურქული წარმოშობის ქათმის ფარში და ქათმის გაყინული მექანიკურად განცალკევებული ხორცი 100%-იანი სიხშირით ექვემდებარებოდა ნიმუშის აღებას და დასკვნის მიღებამდე სიპ-ში შეჩერებას, ხოლო ნებისმიერ სხვა ქვეყანაში წარმოშობილი, იმავე დასახელების საქონლიდან სინჯების აღება ხორციელდებოდა 5%-იანი (ევროკავშირის ქვეყნებიდან, აშშ-დან, შვეიცარიიდან, ლიხტენშტეინიდან, ნორვეგიიდან იმპორტირებული) და 20%-იანი (სხვა ქვეყნებიდან იმპორტირებული) სიხშირით და საქონელი გაიშვებოდა თავისუფალ მიმოქცევაში.
2015 წელს სურსათის ეროვნულმა სააგენტომ და შემოსავლების სამსახურმა, რისკის შეფასების საფუძველზე, ცვლილებები განახორციელეს მონიტორინგის გეგმაში. ერთ-ერთი ასეთი ცვლილება შეეხო ქათმის ფარშს და ქათმის გაყინულ მექანიკურად განცალკევებულ ხორცს. კერძოდ, ყველა ქვეყნიდან იმპორტისთვის განკუთვნილი ამ პროდუქციიდან ლაბორატორიული შემოწმებისათვის ნიმუშის აღების სიხშირე განისაზღვრა 100%-ით და საქონელი დასკვნის მიღებამდე დაექვემდებარა სიპ-ში შეჩერებას.
ვფიქრობთ, მოყვანილი მაგალითები ადასტურებს, რომ სურსათის ეროვნულ სააგენტოსა და შემოსავლების სამსახურს შორის დაპირისპირება კი არა, სანიმუშო თანამშრომლობაა. ორ უწყებას შორის ჩვეულებრივი სამუშაო რეჟიმში მიმდინარებს ინფორმაციის ელექტრონული გაცვლა, საინფორმაციო ბაზის ხელმისაწვდომობა, თანამშრომლების ერთობლივი ტრენინგები, როგორც საქართველოში, ასევე სხვა ქვეყნებში, საკანონმდებლო აქტებზე ერთობლივი მუშაობა, საერთაშორისო პროექტებში ერთობლივი მონაწილეობა (ჩIB) და ა. შ. ყოველივე ეს ქმნის სახელმწიფო კონტროლის ერთიან სისტემას, რომელსაც ორი სახელმწიფო უწყება შეთანხმებულად, კანონის ფარგლებში, ეფექტიანად ახორციელებს.
ამგვარად, სტატიაში გაკეთებული დასკვნები, რომ ორი სახელმწიფო უწყება დაპირისპირებულია ერთმანეთთან, "ერთი ღიად "ურტყამს" მეორეს და არც მეორე რჩება ვალში", სრულიად აცდენილია სიმართლეს და ჩნდება ეჭვი, რომ წარმოდგენილი სტატია მიზანმიმართულად ემსახურება საზოგადოების შეცდომაში შეყვანას", - ნათქვამია შემოსავლების სამსახურის მიერ გავრცელებულ განცხადებაში.
[parameters] => JParameter Object ( [_raw] => show_noauth=0 show_title=1 link_titles=1 show_intro=1 archivelimit=5 archivename=არქივის სხვა სტატიები archivecatname=ამ კატეგორიის არქივი notfoundtext=სტატიები არ მოიძებნა. show_section=0 link_section=0 show_category=1 link_category=1 show_author=0 show_create_date=1 show_modify_date=0 show_item_navigation=0 show_readmore=1 show_vote=0 show_icons=1 show_pdf_icon=0 show_print_icon=1 show_email_icon=0 show_hits=0 feed_summary=0 filter_tags= filter_attritbutes= archcats=39|6|10|9|13|5|7|12|11|8|14|82 archtoday=0 hour=09:00 autoarchive=1 autoarchivereset=1 [_xml] => [_elements] => Array ( ) [_elementPath] => Array ( [0] => /var/www/html/ge/libraries/joomla/html/parameter/element ) [_defaultNameSpace] => _default [_registry] => Array ( [_default] => Array ( [data] => stdClass Object ( [show_noauth] => 0 [show_title] => 1 [link_titles] => 1 [show_intro] => 1 [archivelimit] => 5 [archivename] => არქივის სხვა სტატიები [archivecatname] => ამ კატეგორიის არქივი [notfoundtext] => სტატიები არ მოიძებნა. [show_section] => 0 [link_section] => 0 [show_category] => 1 [link_category] => 1 [show_author] => 0 [show_create_date] => 1 [show_modify_date] => 0 [show_item_navigation] => 0 [show_readmore] => 1 [show_vote] => 0 [show_icons] => 1 [show_pdf_icon] => 0 [show_print_icon] => 1 [show_email_icon] => 0 [show_hits] => 0 [feed_summary] => 0 [filter_tags] => [filter_attritbutes] => [archcats] => Array ( [0] => 39 [1] => 6 [2] => 10 [3] => 9 [4] => 13 [5] => 5 [6] => 7 [7] => 12 [8] => 11 [9] => 8 [10] => 14 [11] => 82 ) [archtoday] => 0 [hour] => 09:00 [autoarchive] => 1 [autoarchivereset] => 1 [show_description] => 0 [num_desc_words] => 10 [show_description_image] => 0 [num_leading_articles] => 0 [num_intro_articles] => 20 [num_columns] => 1 [num_links] => 0 [anable_ads] => 0 [zone] => 13 [url] => http://v.ambebi.ge [advertpos] => 0 [advertstatus] => 0 [oadvertpos] => 0 [oadvertstatus] => 0 [orderby_sec] => rdate [multi_column_order] => 0 [show_pagination] => 2 [show_pagination_results] => 0 [show_feed_link] => 0 [show_page_title] => 1 [menu_image] => -1 [secure] => 0 [page_title] => პოლიტიკა [page_description] => საინფორმაციო სააგენტო, საინფორმაციო სააგენტო - ინტერპრესნიუსი,ახალი ამბები, საქართველო და მსოფლიო, პოლიტიკა, ეკონომიკა, საზოგადოება, სამართალი, ინფორმაცია რეგიონებიდან, ექსკლუზივი, ფოტო-ვიდეო სიახლეები [big_image] => ../photo/2015_02/00-OQT-2013/shemosavlebis-samsaxuri.jpg [multicategory] => Array ( [0] => [1] => ) [video_type] => 1 [galerycategory] => 0 [popup] => 0 ) ) ) [_errors] => Array ( ) ) [readmore_link] => /ge/politika/363717-shemosavlebis-samsakhuri-ganckhadebas-avrcelebs.html [event] => stdClass Object ( [afterDisplayTitle] => [beforeDisplayContent] => [afterDisplayContent] => ) )
წყარო: interpressnews.ge
'.$TEXT['print'].'
სულ ნანახია - 827
სხვა ამბები
ბოლოს იხილეს
დამზადებულია Pro-Service -ის მიერ
© PSnews 1995 - 2024 საავტორო უფლებები დაცულია