დაისვენე კურორტ ახალდაბაში
დაისვენე სასტუმრო „ლუტრეზიში“
"თავისუფალი დემოკრატები" ,,ქართულ ოცნებას" საარჩევნო სისტემის უგულებელყოფაში ადანაშაულებენ
ავტორი:
2015/ივნისი/08 12:00:01
"თავისუფალი დემოკრატები" ,,ქართულ ოცნებას" საარჩევნო სისტემის უგულებელყოფაში ადანაშაულებენ. როგორც პარტიის ერთ-ერთმა წევრმა, დეპუტატმა ირაკლი ჩიქოვანმა განაცხადა, ,,თავისუფალი დემოკრატები" შექმნის დღიდან ხელმძღვანელობენ სამართლიანობის, თანასწორობის და კანონის უზენაესობის პრინციპით.
მისივე თქმით, აღნიშნული პრინციპები მათთვის არ იცვლება იმის მიხედვით, არიან თუ არა ხელისუფლებაში ან ოპოზიციაში, საზოგადოების მათდამი მხარდაჭერა არის მაღალი, თუ ნაკლებად მაღალი.
"ზუსტად ამ პრინციპებით ვხელმძღვანელობდით მაშინ, როდესაც 2009, 2010, 2011 წლებში პარტნიორ პარტიებთან ერთად შევიმუშავეთ საქართველოს საარჩვენო სიტემის რეფორმა. რეფორმის ამოსავალი წერტილი იყო ორი მარტივი, ყველასათვის მისაღები და ამავდროულად აუცილებელი პრინციპი: ხმათა თანაბრობის პრინციპი და მიღებულ ხმათა პროპორციული ასახვა არჩევითი ორგანოების მანდატებში. ეს პრინციპები ნაცნობი და მისაღები იყო ხუთსუბიექტიანი კოალიციის უმრავლესობისთვის და კოალიციის მთავარი პარტიის მრავალი წევრისთვის, მათ ეს არაერთხელ განუცხადებიათ, უბრძოლიათ მათ გასატარებლად და მიუმართავთ პროტესტის უკიდურესი ფორმისათვის.
აქვე, მინდა ყველას შევახსენო, რომ ბრძოლა გრძელდება. "ნაციონალური მოძრაობის" ოპოზიციაში გადაყვანა არ არის მთავარი მიზანი, მთავარი მიზანია ჩვენი ქვეყნის დემოკრატიული მომავალი. თუ ვინმე ასე არ თვლის, ყველამ აიღოს თავისი წილი პასუხისმგებლობა და აღიაროს მათი მსოფმხედველობის ცვლილება, რომელიც ემთხვევა მათ მორჩილ პარტნიორობას პარტია ,,ქართულ ოცნებასთან".
ხელისუფლება კმაყოფილებით აანონსებს ორ წლით დაგვიანებული საარჩევნო ხედვის გამოქვეყნებას და მას საკუთარი გადმოსახედიდან გვიზიარებს. ხელისუფლებაში არიან ადამიანები, რომლებიც კარგად იცნობენ საერთაშორისო პრაქტიკას და იციან, რომ საარჩევნო საკითხები საერთო კონსენსუსის საკითხია ქვეყანაში, როგორც მინიმუმ ნაწილობრივი კონსენსუსის", - განაცხადა ჩიქოვანმა.
მისივე თქმით, ,,ქართული ოცნება" ერთადერთი პოლიტიკური ძალაა, რომელიც არ ეთანხმება პოლიტიკური პარტიებისა და არასამთავრობო ორგანიზაციების საერთო და კომპრომისებით მიღწეულ შეთანხმებას საარჩევნო სისტემაზე.
"კონსენსუსის შექმნაში მინდა კიდევ ერთხელ ხაზი გავუსვა და აღვნიშნო პრეზიდენტის მნიშნელოვანი როლი. სიცრუეა, როდესაც ხელისუფლება აცხადებს, რომ ის იხელმძღვანელებს საკონსტიტუციო სასამართლოს გადაწყვეტილებით. სასამართლოს გადაწყვეტილება არ არის გამოქვეყნებული, შესაბამისად, ვერც ხელისუფლება დაინახავდა გადაწყვეტილების მიღების მოტივებს, საფუძვლებს და არგუმენტაციას. როგორც ჩანს, ხელისუფლება მზად არის, რომ თქვას 30- ჯერადი სხვაობა ხმათა წონაში მიუღებელია და 3- ჯერადი სხვაობა კი მისაღები. ამგვარი სხვაობა ისევე მიუღებელია, როგორც აქამდე არსებული სისტემა, საერთაშორისო პრაქტიკა მხოლოდ 15 %-იან სხვაობას უშვებს ამომრჩევლის ხმის წონაში.
დარწმუნებული ვარ, ამგვარი ნორმის მიღება კვლავაც მიგვიყვანს ამ ნორმის გასაჩივრებამდე და მის არაკონსტიტუციურად ცნობამდე. ,,ქართული ოცნების" მტკიცებით ძნელია აუხსნა საზოგადოებას, რომ მაჟორიტარი არ ეყოლება მუნიციპალიტეტებს, თუმცა, იქვე მზად არიან შემოიღონ სეგრეგაციული სიტემა და მაჟორიტარი წაართვან: თიანეთს, ადიგენს, ასპინზას, ონს, ამბროლაურს, ცაგერს, ლენტეხს, მესტიას, ჩოხატაურს, ქედას, შუახევს, შესაძლოა ასევე ხარაგაულს, თეთრიწყაროს, აბაშას, წალკას, ნინოწმინდას და სხვებს. მივმართავ ამ რაიონებს მაჟორიტარებს, მზად არიან თუ არა საკუთარი რაიონები გახადონ ამ ვაირეფორმის მსხვერპლი. ხელისუფლება ამ რეფორმაში მოკავშირის გარეშეა დარჩენილი.
მას არავინ უჭერს მხარს და მას ამისთვის ძვირი პოლიტიკური საზღაური მოელის. ხოლო 2020- სთვის დაგეგმილი ცვლილებების პირობა ამ ხელისუფლების გასაცემი არ არის. არც დღეს და მითუმეტეს არც მომავალში, ხელისუფლებას არ ექნება საკმარისი ხმათა რაოდენობა კონსტიტუცია შეცვალოს. ეს პირობა პოლიტიკური კონსენსუსის საკითხი უნდა იყოს და არა ჩაკეტილ კარს მიღმა მიღებული გადაწყვეტილება", -განაცხადა ჩიქოვანმა.
როგორც დეპუტატმა აღნიშნა, ხელისუფლება მოლაპარაკებებისთვის სულ უფრო ჩაიკეტა, ,,თავისუფალი დემოკრატების" ხელისუფლებიდან წამოსვლის შემდეგ.
"მათი ადგილი სულ უფრო მეტად გვხვდება ცარიელი მოლაპარაკების მაგიდასთან – ეს იქნება პრეზიდენტთან, საერთაშორისო ორგანიზაციების თუ პოლიტიკური პარტიების მიერ ინიცირებულ დისკუსიებში. მაშ რატომ სურს ხელისუფლებას ამ ცვლილებების გატარება? პასუხი ნათელია. გიპასუხებთ მაგალითებით: 2006 წელი ხმები - 66%, ხოლო საკრებულოში ადგილები 94% მიიღო. 2008 წელს ხმათა 59%, ხოლო ადგილების 87% საქართველოს პარლამენტში. 2010 წელს ხმათა 52%, ხოლო ადგილების 80% თბილისის საკრებულოში. ამ ხელისუფლებამ ჭარბი ნდობა და მხარდაჭერა გაფლანგა, და "ნაციონალური მოძრაობის" მიერ შექმნილი სიტემის ხარჯზე ცდილობს გადარჩეს. სამწუხაროდ, ხელისუფლების პოზიცია სხვა არაფერია გარდა იმისა, რომ აღიარებს საარჩენო სისტემის შეცვლის საჭიროებას. მაჟორიტარული არჩევნები გასაუქმებელია, მაგრამ კიდევ ერთხელ უნდათ თავიანთ სასიკეთოდ გამოიყენონ "ნაციონალური მოძრაობის" მიერ შექმნილი სიტემა, უსისტემო მოქმედებების პირობებში, ხელისუფლებას და ეშინია ჯანსაღი კონკურენციის, სამართლიანი და თანასწორი საარჩევნო გარემოსი. ჩვენთვის, ,,თავისუფალი დემოკრატებისთვის" კატეგორიულად მიუღებელია მმართველი კოალიციის მიერ შემოთავაზებული წინადადება. ამიტომ, ,,თავისუფალი დემოკრატები" გავაგრძელებთ ბრძოლას ყველა მექანიზმის გამოყენებით. ჩვენ ვუერთდებით საკონსტიტუციო ცვლილებების ინიცირების მოთხოვნას, რომელიც არასამთავრობო ორგანიზაციების და არასაპარლამენტო ოპოზიციის მოთხოვნაა. უახლოეს პერიოდში გვექნება შეხვედრა საერთაშორისო თანამეგობრობის წარმომადგენლებთან, ასევე გამოვიყენებთ ჩვენს ხელთ არსებულ ბერკეტს პარლამენტტში, რათა შევაჩეროთ ეს მახინჯი რეფორმა და ადეკვატურად შეიცვალოს ჩვენი საარჩევნო სისტემაა", -განაცხადა ირაკლი ჩიქოვანმა.
2016 წლის შემოდგომაზე საპარლამენტო არჩევნები ჩატარდება დღეს მოქმედი შერეული სისტემით. თუმცა, მაჟორიტარული ოლქების ამომრჩეველთა რაოდენობას შორის დღეს არსებული დისბალანსი შემცირდება და დაწესდება 50%-იანი ბარიერი, - ამის შესახებ საქართველოს პრემიერ-მინისტრმა ირაკლი ღარიბაშვილმა რამდენიმე დღის წინ განაცხადა.
მისი თქმით, 2016 წლის საპარლამენტო არჩევნების შემდგომი არჩევნები კი პროპორციული საარჩევნო სისტემით ჩატარდება.
მოქმედი კანონმდებლობით, მაჟორიტარულ არჩევნებზე 30-პროცენტიანი ბარიერია დაწესებული.
stdClass Object ( [id] => 333436 [title] => "თავისუფალი დემოკრატები" ,,ქართულ ოცნებას" საარჩევნო სისტემის უგულებელყოფაში ადანაშაულებენ [alias] => qthavisufali-demokratebiq-qarthul-ocnebasq-saarchevno-sistemis-ugulebelyofashi-adanashauleben [title_alias] => [introtext] => "თავისუფალი დემოკრატები" ,,ქართულ ოცნებას" საარჩევნო სისტემის უგულებელყოფაში ადანაშაულებენ. როგორც პარტიის ერთ-ერთმა წევრმა, [fulltext] => დეპუტატმა ირაკლი ჩიქოვანმა განაცხადა, ,,თავისუფალი დემოკრატები" შექმნის დღიდან ხელმძღვანელობენ სამართლიანობის, თანასწორობის და კანონის უზენაესობის პრინციპით.
მისივე თქმით, აღნიშნული პრინციპები მათთვის არ იცვლება იმის მიხედვით, არიან თუ არა ხელისუფლებაში ან ოპოზიციაში, საზოგადოების მათდამი მხარდაჭერა არის მაღალი, თუ ნაკლებად მაღალი.
"ზუსტად ამ პრინციპებით ვხელმძღვანელობდით მაშინ, როდესაც 2009, 2010, 2011 წლებში პარტნიორ პარტიებთან ერთად შევიმუშავეთ საქართველოს საარჩვენო სიტემის რეფორმა. რეფორმის ამოსავალი წერტილი იყო ორი მარტივი, ყველასათვის მისაღები და ამავდროულად აუცილებელი პრინციპი: ხმათა თანაბრობის პრინციპი და მიღებულ ხმათა პროპორციული ასახვა არჩევითი ორგანოების მანდატებში. ეს პრინციპები ნაცნობი და მისაღები იყო ხუთსუბიექტიანი კოალიციის უმრავლესობისთვის და კოალიციის მთავარი პარტიის მრავალი წევრისთვის, მათ ეს არაერთხელ განუცხადებიათ, უბრძოლიათ მათ გასატარებლად და მიუმართავთ პროტესტის უკიდურესი ფორმისათვის.
აქვე, მინდა ყველას შევახსენო, რომ ბრძოლა გრძელდება. "ნაციონალური მოძრაობის" ოპოზიციაში გადაყვანა არ არის მთავარი მიზანი, მთავარი მიზანია ჩვენი ქვეყნის დემოკრატიული მომავალი. თუ ვინმე ასე არ თვლის, ყველამ აიღოს თავისი წილი პასუხისმგებლობა და აღიაროს მათი მსოფმხედველობის ცვლილება, რომელიც ემთხვევა მათ მორჩილ პარტნიორობას პარტია ,,ქართულ ოცნებასთან".
ხელისუფლება კმაყოფილებით აანონსებს ორ წლით დაგვიანებული საარჩევნო ხედვის გამოქვეყნებას და მას საკუთარი გადმოსახედიდან გვიზიარებს. ხელისუფლებაში არიან ადამიანები, რომლებიც კარგად იცნობენ საერთაშორისო პრაქტიკას და იციან, რომ საარჩევნო საკითხები საერთო კონსენსუსის საკითხია ქვეყანაში, როგორც მინიმუმ ნაწილობრივი კონსენსუსის", - განაცხადა ჩიქოვანმა.
მისივე თქმით, ,,ქართული ოცნება" ერთადერთი პოლიტიკური ძალაა, რომელიც არ ეთანხმება პოლიტიკური პარტიებისა და არასამთავრობო ორგანიზაციების საერთო და კომპრომისებით მიღწეულ შეთანხმებას საარჩევნო სისტემაზე.
"კონსენსუსის შექმნაში მინდა კიდევ ერთხელ ხაზი გავუსვა და აღვნიშნო პრეზიდენტის მნიშნელოვანი როლი. სიცრუეა, როდესაც ხელისუფლება აცხადებს, რომ ის იხელმძღვანელებს საკონსტიტუციო სასამართლოს გადაწყვეტილებით. სასამართლოს გადაწყვეტილება არ არის გამოქვეყნებული, შესაბამისად, ვერც ხელისუფლება დაინახავდა გადაწყვეტილების მიღების მოტივებს, საფუძვლებს და არგუმენტაციას. როგორც ჩანს, ხელისუფლება მზად არის, რომ თქვას 30- ჯერადი სხვაობა ხმათა წონაში მიუღებელია და 3- ჯერადი სხვაობა კი მისაღები. ამგვარი სხვაობა ისევე მიუღებელია, როგორც აქამდე არსებული სისტემა, საერთაშორისო პრაქტიკა მხოლოდ 15 %-იან სხვაობას უშვებს ამომრჩევლის ხმის წონაში.
დარწმუნებული ვარ, ამგვარი ნორმის მიღება კვლავაც მიგვიყვანს ამ ნორმის გასაჩივრებამდე და მის არაკონსტიტუციურად ცნობამდე. ,,ქართული ოცნების" მტკიცებით ძნელია აუხსნა საზოგადოებას, რომ მაჟორიტარი არ ეყოლება მუნიციპალიტეტებს, თუმცა, იქვე მზად არიან შემოიღონ სეგრეგაციული სიტემა და მაჟორიტარი წაართვან: თიანეთს, ადიგენს, ასპინზას, ონს, ამბროლაურს, ცაგერს, ლენტეხს, მესტიას, ჩოხატაურს, ქედას, შუახევს, შესაძლოა ასევე ხარაგაულს, თეთრიწყაროს, აბაშას, წალკას, ნინოწმინდას და სხვებს. მივმართავ ამ რაიონებს მაჟორიტარებს, მზად არიან თუ არა საკუთარი რაიონები გახადონ ამ ვაირეფორმის მსხვერპლი. ხელისუფლება ამ რეფორმაში მოკავშირის გარეშეა დარჩენილი.
მას არავინ უჭერს მხარს და მას ამისთვის ძვირი პოლიტიკური საზღაური მოელის. ხოლო 2020- სთვის დაგეგმილი ცვლილებების პირობა ამ ხელისუფლების გასაცემი არ არის. არც დღეს და მითუმეტეს არც მომავალში, ხელისუფლებას არ ექნება საკმარისი ხმათა რაოდენობა კონსტიტუცია შეცვალოს. ეს პირობა პოლიტიკური კონსენსუსის საკითხი უნდა იყოს და არა ჩაკეტილ კარს მიღმა მიღებული გადაწყვეტილება", -განაცხადა ჩიქოვანმა.
როგორც დეპუტატმა აღნიშნა, ხელისუფლება მოლაპარაკებებისთვის სულ უფრო ჩაიკეტა, ,,თავისუფალი დემოკრატების" ხელისუფლებიდან წამოსვლის შემდეგ.
"მათი ადგილი სულ უფრო მეტად გვხვდება ცარიელი მოლაპარაკების მაგიდასთან – ეს იქნება პრეზიდენტთან, საერთაშორისო ორგანიზაციების თუ პოლიტიკური პარტიების მიერ ინიცირებულ დისკუსიებში. მაშ რატომ სურს ხელისუფლებას ამ ცვლილებების გატარება? პასუხი ნათელია. გიპასუხებთ მაგალითებით: 2006 წელი ხმები - 66%, ხოლო საკრებულოში ადგილები 94% მიიღო. 2008 წელს ხმათა 59%, ხოლო ადგილების 87% საქართველოს პარლამენტში. 2010 წელს ხმათა 52%, ხოლო ადგილების 80% თბილისის საკრებულოში. ამ ხელისუფლებამ ჭარბი ნდობა და მხარდაჭერა გაფლანგა, და "ნაციონალური მოძრაობის" მიერ შექმნილი სიტემის ხარჯზე ცდილობს გადარჩეს. სამწუხაროდ, ხელისუფლების პოზიცია სხვა არაფერია გარდა იმისა, რომ აღიარებს საარჩენო სისტემის შეცვლის საჭიროებას. მაჟორიტარული არჩევნები გასაუქმებელია, მაგრამ კიდევ ერთხელ უნდათ თავიანთ სასიკეთოდ გამოიყენონ "ნაციონალური მოძრაობის" მიერ შექმნილი სიტემა, უსისტემო მოქმედებების პირობებში, ხელისუფლებას და ეშინია ჯანსაღი კონკურენციის, სამართლიანი და თანასწორი საარჩევნო გარემოსი. ჩვენთვის, ,,თავისუფალი დემოკრატებისთვის" კატეგორიულად მიუღებელია მმართველი კოალიციის მიერ შემოთავაზებული წინადადება. ამიტომ, ,,თავისუფალი დემოკრატები" გავაგრძელებთ ბრძოლას ყველა მექანიზმის გამოყენებით. ჩვენ ვუერთდებით საკონსტიტუციო ცვლილებების ინიცირების მოთხოვნას, რომელიც არასამთავრობო ორგანიზაციების და არასაპარლამენტო ოპოზიციის მოთხოვნაა. უახლოეს პერიოდში გვექნება შეხვედრა საერთაშორისო თანამეგობრობის წარმომადგენლებთან, ასევე გამოვიყენებთ ჩვენს ხელთ არსებულ ბერკეტს პარლამენტტში, რათა შევაჩეროთ ეს მახინჯი რეფორმა და ადეკვატურად შეიცვალოს ჩვენი საარჩევნო სისტემაა", -განაცხადა ირაკლი ჩიქოვანმა.
2016 წლის შემოდგომაზე საპარლამენტო არჩევნები ჩატარდება დღეს მოქმედი შერეული სისტემით. თუმცა, მაჟორიტარული ოლქების ამომრჩეველთა რაოდენობას შორის დღეს არსებული დისბალანსი შემცირდება და დაწესდება 50%-იანი ბარიერი, - ამის შესახებ საქართველოს პრემიერ-მინისტრმა ირაკლი ღარიბაშვილმა რამდენიმე დღის წინ განაცხადა.
მისი თქმით, 2016 წლის საპარლამენტო არჩევნების შემდგომი არჩევნები კი პროპორციული საარჩევნო სისტემით ჩატარდება.
მოქმედი კანონმდებლობით, მაჟორიტარულ არჩევნებზე 30-პროცენტიანი ბარიერია დაწესებული.
[state] => 1 [sectionid] => 1 [mask] => 1 [catid] => 5 [created] => 2015-06-08 07:50:43 [created_by] => 124 [created_by_alias] => [modified] => 2015-06-08 08:02:56 [modified_by] => 3559 [checked_out] => 124 [checked_out_time] => 2015-06-08 08:03:33 [publish_up] => 2015-06-08 07:50:43 [publish_down] => Never [images] => [urls] => [attribs] => big_image=../photo/2015_02/0-1TEB-2015/chiqovani.jpg multicategory=| video_file= video_image= video_type=1 show_title= link_titles= show_intro= show_section= link_section= show_category= link_category= show_vote= show_author= show_create_date= show_modify_date= show_pdf_icon= show_print_icon= show_email_icon= language= keyref= readmore= ext_link= galerycategory=0 [version] => 2 [parentid] => 0 [ordering] => 1 [metakey] => [metadesc] => [access] => 0 [hits] => 11 [metadata] => robots= author= [popup] => 1433749884 [corrected] => 1 [topic_id] => -1 [author] => Maka Chaganava [usertype] => Super Administrator [category] => პოლიტიკა [section] => IPN [slug] => 333436:qthavisufali-demokratebiq-qarthul-ocnebasq-saarchevno-sistemis-ugulebelyofashi-adanashauleben [catslug] => 5:politika [groups] => Public [sec_pub] => 1 [cat_pub] => 1 [audio] => [video] => [image] => [sec_access] => 0 [cat_access] => 0 [topic_title] => [rating_count] => 0 [rating] => 0 [text] => "თავისუფალი დემოკრატები" ,,ქართულ ოცნებას" საარჩევნო სისტემის უგულებელყოფაში ადანაშაულებენ. როგორც პარტიის ერთ-ერთმა წევრმა, დეპუტატმა ირაკლი ჩიქოვანმა განაცხადა, ,,თავისუფალი დემოკრატები" შექმნის დღიდან ხელმძღვანელობენ სამართლიანობის, თანასწორობის და კანონის უზენაესობის პრინციპით.
მისივე თქმით, აღნიშნული პრინციპები მათთვის არ იცვლება იმის მიხედვით, არიან თუ არა ხელისუფლებაში ან ოპოზიციაში, საზოგადოების მათდამი მხარდაჭერა არის მაღალი, თუ ნაკლებად მაღალი.
"ზუსტად ამ პრინციპებით ვხელმძღვანელობდით მაშინ, როდესაც 2009, 2010, 2011 წლებში პარტნიორ პარტიებთან ერთად შევიმუშავეთ საქართველოს საარჩვენო სიტემის რეფორმა. რეფორმის ამოსავალი წერტილი იყო ორი მარტივი, ყველასათვის მისაღები და ამავდროულად აუცილებელი პრინციპი: ხმათა თანაბრობის პრინციპი და მიღებულ ხმათა პროპორციული ასახვა არჩევითი ორგანოების მანდატებში. ეს პრინციპები ნაცნობი და მისაღები იყო ხუთსუბიექტიანი კოალიციის უმრავლესობისთვის და კოალიციის მთავარი პარტიის მრავალი წევრისთვის, მათ ეს არაერთხელ განუცხადებიათ, უბრძოლიათ მათ გასატარებლად და მიუმართავთ პროტესტის უკიდურესი ფორმისათვის.
აქვე, მინდა ყველას შევახსენო, რომ ბრძოლა გრძელდება. "ნაციონალური მოძრაობის" ოპოზიციაში გადაყვანა არ არის მთავარი მიზანი, მთავარი მიზანია ჩვენი ქვეყნის დემოკრატიული მომავალი. თუ ვინმე ასე არ თვლის, ყველამ აიღოს თავისი წილი პასუხისმგებლობა და აღიაროს მათი მსოფმხედველობის ცვლილება, რომელიც ემთხვევა მათ მორჩილ პარტნიორობას პარტია ,,ქართულ ოცნებასთან".
ხელისუფლება კმაყოფილებით აანონსებს ორ წლით დაგვიანებული საარჩევნო ხედვის გამოქვეყნებას და მას საკუთარი გადმოსახედიდან გვიზიარებს. ხელისუფლებაში არიან ადამიანები, რომლებიც კარგად იცნობენ საერთაშორისო პრაქტიკას და იციან, რომ საარჩევნო საკითხები საერთო კონსენსუსის საკითხია ქვეყანაში, როგორც მინიმუმ ნაწილობრივი კონსენსუსის", - განაცხადა ჩიქოვანმა.
მისივე თქმით, ,,ქართული ოცნება" ერთადერთი პოლიტიკური ძალაა, რომელიც არ ეთანხმება პოლიტიკური პარტიებისა და არასამთავრობო ორგანიზაციების საერთო და კომპრომისებით მიღწეულ შეთანხმებას საარჩევნო სისტემაზე.
"კონსენსუსის შექმნაში მინდა კიდევ ერთხელ ხაზი გავუსვა და აღვნიშნო პრეზიდენტის მნიშნელოვანი როლი. სიცრუეა, როდესაც ხელისუფლება აცხადებს, რომ ის იხელმძღვანელებს საკონსტიტუციო სასამართლოს გადაწყვეტილებით. სასამართლოს გადაწყვეტილება არ არის გამოქვეყნებული, შესაბამისად, ვერც ხელისუფლება დაინახავდა გადაწყვეტილების მიღების მოტივებს, საფუძვლებს და არგუმენტაციას. როგორც ჩანს, ხელისუფლება მზად არის, რომ თქვას 30- ჯერადი სხვაობა ხმათა წონაში მიუღებელია და 3- ჯერადი სხვაობა კი მისაღები. ამგვარი სხვაობა ისევე მიუღებელია, როგორც აქამდე არსებული სისტემა, საერთაშორისო პრაქტიკა მხოლოდ 15 %-იან სხვაობას უშვებს ამომრჩევლის ხმის წონაში.
დარწმუნებული ვარ, ამგვარი ნორმის მიღება კვლავაც მიგვიყვანს ამ ნორმის გასაჩივრებამდე და მის არაკონსტიტუციურად ცნობამდე. ,,ქართული ოცნების" მტკიცებით ძნელია აუხსნა საზოგადოებას, რომ მაჟორიტარი არ ეყოლება მუნიციპალიტეტებს, თუმცა, იქვე მზად არიან შემოიღონ სეგრეგაციული სიტემა და მაჟორიტარი წაართვან: თიანეთს, ადიგენს, ასპინზას, ონს, ამბროლაურს, ცაგერს, ლენტეხს, მესტიას, ჩოხატაურს, ქედას, შუახევს, შესაძლოა ასევე ხარაგაულს, თეთრიწყაროს, აბაშას, წალკას, ნინოწმინდას და სხვებს. მივმართავ ამ რაიონებს მაჟორიტარებს, მზად არიან თუ არა საკუთარი რაიონები გახადონ ამ ვაირეფორმის მსხვერპლი. ხელისუფლება ამ რეფორმაში მოკავშირის გარეშეა დარჩენილი.
მას არავინ უჭერს მხარს და მას ამისთვის ძვირი პოლიტიკური საზღაური მოელის. ხოლო 2020- სთვის დაგეგმილი ცვლილებების პირობა ამ ხელისუფლების გასაცემი არ არის. არც დღეს და მითუმეტეს არც მომავალში, ხელისუფლებას არ ექნება საკმარისი ხმათა რაოდენობა კონსტიტუცია შეცვალოს. ეს პირობა პოლიტიკური კონსენსუსის საკითხი უნდა იყოს და არა ჩაკეტილ კარს მიღმა მიღებული გადაწყვეტილება", -განაცხადა ჩიქოვანმა.
როგორც დეპუტატმა აღნიშნა, ხელისუფლება მოლაპარაკებებისთვის სულ უფრო ჩაიკეტა, ,,თავისუფალი დემოკრატების" ხელისუფლებიდან წამოსვლის შემდეგ.
"მათი ადგილი სულ უფრო მეტად გვხვდება ცარიელი მოლაპარაკების მაგიდასთან – ეს იქნება პრეზიდენტთან, საერთაშორისო ორგანიზაციების თუ პოლიტიკური პარტიების მიერ ინიცირებულ დისკუსიებში. მაშ რატომ სურს ხელისუფლებას ამ ცვლილებების გატარება? პასუხი ნათელია. გიპასუხებთ მაგალითებით: 2006 წელი ხმები - 66%, ხოლო საკრებულოში ადგილები 94% მიიღო. 2008 წელს ხმათა 59%, ხოლო ადგილების 87% საქართველოს პარლამენტში. 2010 წელს ხმათა 52%, ხოლო ადგილების 80% თბილისის საკრებულოში. ამ ხელისუფლებამ ჭარბი ნდობა და მხარდაჭერა გაფლანგა, და "ნაციონალური მოძრაობის" მიერ შექმნილი სიტემის ხარჯზე ცდილობს გადარჩეს. სამწუხაროდ, ხელისუფლების პოზიცია სხვა არაფერია გარდა იმისა, რომ აღიარებს საარჩენო სისტემის შეცვლის საჭიროებას. მაჟორიტარული არჩევნები გასაუქმებელია, მაგრამ კიდევ ერთხელ უნდათ თავიანთ სასიკეთოდ გამოიყენონ "ნაციონალური მოძრაობის" მიერ შექმნილი სიტემა, უსისტემო მოქმედებების პირობებში, ხელისუფლებას და ეშინია ჯანსაღი კონკურენციის, სამართლიანი და თანასწორი საარჩევნო გარემოსი. ჩვენთვის, ,,თავისუფალი დემოკრატებისთვის" კატეგორიულად მიუღებელია მმართველი კოალიციის მიერ შემოთავაზებული წინადადება. ამიტომ, ,,თავისუფალი დემოკრატები" გავაგრძელებთ ბრძოლას ყველა მექანიზმის გამოყენებით. ჩვენ ვუერთდებით საკონსტიტუციო ცვლილებების ინიცირების მოთხოვნას, რომელიც არასამთავრობო ორგანიზაციების და არასაპარლამენტო ოპოზიციის მოთხოვნაა. უახლოეს პერიოდში გვექნება შეხვედრა საერთაშორისო თანამეგობრობის წარმომადგენლებთან, ასევე გამოვიყენებთ ჩვენს ხელთ არსებულ ბერკეტს პარლამენტტში, რათა შევაჩეროთ ეს მახინჯი რეფორმა და ადეკვატურად შეიცვალოს ჩვენი საარჩევნო სისტემაა", -განაცხადა ირაკლი ჩიქოვანმა.
2016 წლის შემოდგომაზე საპარლამენტო არჩევნები ჩატარდება დღეს მოქმედი შერეული სისტემით. თუმცა, მაჟორიტარული ოლქების ამომრჩეველთა რაოდენობას შორის დღეს არსებული დისბალანსი შემცირდება და დაწესდება 50%-იანი ბარიერი, - ამის შესახებ საქართველოს პრემიერ-მინისტრმა ირაკლი ღარიბაშვილმა რამდენიმე დღის წინ განაცხადა.
მისი თქმით, 2016 წლის საპარლამენტო არჩევნების შემდგომი არჩევნები კი პროპორციული საარჩევნო სისტემით ჩატარდება.
მოქმედი კანონმდებლობით, მაჟორიტარულ არჩევნებზე 30-პროცენტიანი ბარიერია დაწესებული.
[parameters] => JParameter Object ( [_raw] => show_noauth=0 show_title=1 link_titles=1 show_intro=1 archivelimit=5 archivename=არქივის სხვა სტატიები archivecatname=ამ კატეგორიის არქივი notfoundtext=სტატიები არ მოიძებნა. show_section=0 link_section=0 show_category=1 link_category=1 show_author=0 show_create_date=1 show_modify_date=0 show_item_navigation=0 show_readmore=1 show_vote=0 show_icons=1 show_pdf_icon=0 show_print_icon=1 show_email_icon=0 show_hits=0 feed_summary=0 filter_tags= filter_attritbutes= archcats=39|6|10|9|13|5|7|12|11|8|14|82 archtoday=0 hour=09:00 autoarchive=1 autoarchivereset=1 [_xml] => [_elements] => Array ( ) [_elementPath] => Array ( [0] => /var/www/html/ge/libraries/joomla/html/parameter/element ) [_defaultNameSpace] => _default [_registry] => Array ( [_default] => Array ( [data] => stdClass Object ( [show_noauth] => 0 [show_title] => 1 [link_titles] => 1 [show_intro] => 1 [archivelimit] => 5 [archivename] => არქივის სხვა სტატიები [archivecatname] => ამ კატეგორიის არქივი [notfoundtext] => სტატიები არ მოიძებნა. [show_section] => 0 [link_section] => 0 [show_category] => 1 [link_category] => 1 [show_author] => 0 [show_create_date] => 1 [show_modify_date] => 0 [show_item_navigation] => 0 [show_readmore] => 1 [show_vote] => 0 [show_icons] => 1 [show_pdf_icon] => 0 [show_print_icon] => 1 [show_email_icon] => 0 [show_hits] => 0 [feed_summary] => 0 [filter_tags] => [filter_attritbutes] => [archcats] => Array ( [0] => 39 [1] => 6 [2] => 10 [3] => 9 [4] => 13 [5] => 5 [6] => 7 [7] => 12 [8] => 11 [9] => 8 [10] => 14 [11] => 82 ) [archtoday] => 0 [hour] => 09:00 [autoarchive] => 1 [autoarchivereset] => 1 [show_description] => 0 [num_desc_words] => 10 [show_description_image] => 0 [num_leading_articles] => 0 [num_intro_articles] => 20 [num_columns] => 1 [num_links] => 0 [anable_ads] => 0 [zone] => 13 [url] => http://v.ambebi.ge [advertpos] => 0 [advertstatus] => 0 [oadvertpos] => 0 [oadvertstatus] => 0 [orderby_sec] => rdate [multi_column_order] => 0 [show_pagination] => 2 [show_pagination_results] => 0 [show_feed_link] => 0 [show_page_title] => 1 [menu_image] => -1 [secure] => 0 [page_title] => პოლიტიკა [page_description] => საინფორმაციო სააგენტო, საინფორმაციო სააგენტო - ინტერპრესნიუსი,ახალი ამბები, საქართველო და მსოფლიო, პოლიტიკა, ეკონომიკა, საზოგადოება, სამართალი, ინფორმაცია რეგიონებიდან, ექსკლუზივი, ფოტო-ვიდეო სიახლეები [big_image] => ../photo/2015_02/0-1TEB-2015/chiqovani.jpg [multicategory] => Array ( [0] => [1] => ) [video_type] => 1 [galerycategory] => 0 [popup] => 0 ) ) ) [_errors] => Array ( ) ) [readmore_link] => /ge/politika/333436-qthavisufali-demokratebiq-qarthul-ocnebasq-saarchevno-sistemis-ugulebelyofashi-adanashauleben.html [event] => stdClass Object ( [afterDisplayTitle] => [beforeDisplayContent] => [afterDisplayContent] => ) )
წყარო: interpressnews.ge
'.$TEXT['print'].'
სულ ნანახია - 983
სხვა ამბები
ბოლოს იხილეს
დამზადებულია Pro-Service -ის მიერ
© PSnews 1995 - 2024 საავტორო უფლებები დაცულია