რატომ დამალა გიგა შუშანიამ ავტოავარიის ფაქტი და რამდენი ათასი ლარის ზიანი მიაყენა ქუთაისის მერიას?
„მერსედეს ბენცი“ E 240. რუხი ფერის. 1998 წლის გამოშვება. საწყისი ფასი 40 ათასი ლარი.
არ მუშაობს, ნაავარიებ მდგომარეობაშია, ძრავი „დასტუკულია“, დაზიანებულია ძარა და სხვა მრავალი შემადგენელი ნაწილი, აღდგენა ძვირადღირებულია – ეს იმ დამოუკიდებელი აუდიტის დასკვნაა, რომელმაც ქუთაისის მერიაში არსებული ავტოპარკის ტექნიკური შემოწმება მერიის შესყიდვების სამსახურის დაკვეთით აწარმოვა. მანქანა კი, რომელზეც აუდიტმა ეს დასკვნა დადო, მერიის ტრანსპორტის სამსახურს ეკუთვნის.
ტრანსპორტის სამსახურის სარგებლობაში რამდენიმე წლის წინ გადაცემული ეს ძვირადღირებული ავტომობილი ახლა გამსახურდიას ქუჩაზე, საგანგებო სიტუაციების მართვის სამსახურის ეზოში აყენია. მერიის დაქვემდებარებაში არსებულ სამსახურში, რომელსაც არც სწრაფი რეაგირების ბრიგადა ჰყავს და არც შესაბამისი ტექნიკა გააჩნია, მერიის ბალანსზე არსებულ, მწყობრიდან გამოსულ ნივთებს იცავენ. გამოუსადეგარი ნივთებისა და ავტომობილების საწყობს გაძლიერებული დაცვა ჰყავს. 24-საათიანი მორიგეობის პირობებში ტერიტორიაზე შესვლა სპეციალური ნებართვის გარეშე შეუძლებელია.
გამსახურდიას ქუჩაზე საწყობის არსებობის შესახებ ადგილობრივთა უმრავლესობისთვის ცნობილი არ არის. მათი დიდი ნაწილი ადგილზე საგანგებო სიტუაციების მართვის სამსახურის არსებობასაც კი გამორიცხავს. ამბობენ მხოლოდ იმას, რომ აღნიშნულ ტერიტორიაზე 90-იან წლებში სამხედრო ნაწილი იყო, თუმცა, არიან ისეთებიც, ვინც ადასტურებს, რომ არაერთხელ უნახავთ, გვიან ღამით როგორ მიჰქონდათ დამტვრეული ავტომობილები სპეციალური ტექნიკის დახმარებით.
დაუდასტურებელი ინფორმაციით, სწორედ ამ ეზოში დგას E კლასის „მერსედეს ბენცი“, რომელიც იმ კანონდარღვევის ერთადერთი მტკიცებულებაა, რომლის ერთ-ერთ ავტორად იმერეთის ყოფილი ვიცე-გუბერნატორი გიგა შუშანია მოიაზრება.
საქმე, რომელიც ამ დრომდე არ გახმაურებულა, რიკოთის უღელტეხილზე 2011 წელს მომხდარ ავტოსაგზაო შემთხვევას უკავშირდება.
2011 წელს იმერეთის მაშინდელი ვიცე-გუბერნატორის, გიგა შუშანიას პირადი დავალებით, ტრანსპორტის სამსახურიდან გამოთხოვილი ავტომობილი თბილისისკენ მიმავალ გზაზე ავარიაში მოხვდა. ავტომობილს მძღოლი ვინმე ბადრი მართავდა, რომელმაც მომხდარის შესახებ საპატრულო პოლიციას არ შეატყობინა. იმერეთის მხარის მაშინდელმა მაღალჩინოსანმა კი, თავის მხრივ, მერიის ბალანსზე არსებული ქონების დაზიანების შესახებ ინფორმაცია ადგილობრივ თვითმმართველობას დაუმალა, თუმცა, ცხადია, რომ მერიის მაღალჩინოსნებისთვის ძვირადღირებული ქონების დაზიანების ფაქტი შეუმჩნეველი არ დარჩებოდა. მიუხედავად ამისა, ქალაქის ხელმძღვანელობას მომხდარზე რეაგირება არ მოუხდენია.
შესაბამისად, ადგილობრივ თვითმმართველობაში არ არსებობს არც ერთი დოკუმენტი, რაც დაადასტურებს მერიის ავტოპარკის შემცირების ან ფინანასური ზარალის მიყენების ფაქტს.
კანონის თანახმად, მსგავს შემთხვევაში, უპირველეს ყოვლისა, ფაქტის შეტყობინება უნდა მოხდეს შესაბამისი სამართალდამცავი ორგანოებისთვის, ქალაქის მერმა კი პირადი ბრძანების საფუძველზე უნდა მოითხოვოს დაზიანებული ავტომობილის შემოწმება და მიყენებული ზარალის კომპენსაციის სახით გადახდა დააკისროს ავტომობილის მძღოლს.
ნაცვლად ამისა, ავტომობილის დაზიანებისთვის პასუხისმგებლობა არავის დაკისრებია. პირიქით, მომხდარი არ გახმაურდა და 40 ათას ლარიანი ავტომობილი უბრალოდ ჩამოწერეს.
თავად ყოფილი ვიცე-გუბერნატორი გიგა შუშანია გაზეთ „პოსტსკრიპტუმთან“ საუბარში მსგავსი ფაქტის არსებობას კატეგორიულად გამორიცხავს.
„არა. ნამდვილად არ ყოფილა ასეთი რამ. ჩემი მძღოლი ყოველთვის ჩემ მანქანას მართავდა. ყოველ შემთხვევაში, მე ასე ვიცი. ჯერ ერთი, ავარია თუ მოხდა, რამე ხომ უნდა დამართოდა მძღოლს და ჩემთვის ხომ უნდა ეცნობებინათ? მსგავსი რამ ნამდვილად არ მომხდარა. ჩემთვის ეს თემა საერთოდ უცნობია,“ - ამბობს გიგა შუშანია, რომელიც ამჟამად „დემოკრატიისა და თავისუფლების ცენტრის“ გამგეობის წევრია.
„ავტოსასაფლაო“ გამსახურდიას ქუჩაზე
გარდა ნაავარიები „მერსედეს ბენცისა“, საგანგებო სიტუაციების მართვის სამსახურის ეზოში არსებულ „ავტოსასაფლაოზე“ აუდიტის მიერ შემოწმებული კიდევ სამი ავტომობილია. მათგან ორის დაზიანებისთვის მძღოლებმა ერთ შემთხვევაში 7, ხოლო მეორე შემთხვევაში 10 ათასი ლარი კომპენსაციის სახით გადაიხადეს, თუმცა ავტომობილების აღდგენა არ მომხდარა. კიდევ ერთი ავტომობილი, რუხი ფერის „რენო“ კი ექსპერტიზის დასკვნით, აღდგენას არ ექვემდებარება.
ეზოში ასევე დგას მწყობრიდან გამოსული რამდენიმე ავტობუსი, მიკროავტობუსი და სახანძრო-სამაშველო სამსახურის მანქანა. ქუთაისის მერიის „ავტოსასაფლაო“, საერთო ჯამში, ათეულობით უფუნქციო ავტომობილს ითვლის.
მერიისთვის მიყენებული 114 ათას ლარიანი ზარალი
საქართველოს პარლამენტთან არსებული აუდიტორული საქმიანობის საბჭომ ქუთაისის მერიის ბალანსზე არსებული 35 ავტომობილი მიმდინარე წლის ივნისში შეამოწმა. დასკვნის მიხედვით ირკვევა, რომ ადგილობრივი თვითმმართველობა 1991-2000 წლებში გამოშვებულ 18, ხოლო 2000-დან 2008 წლის ჩათვლით გამოშვებულ 17 ავტომობილს ფლობს. მათგან 4 გამოუსადეგარია. გარდა E კლასის „მერსედეს ბენცისა“. სხვადასხვა დაზიანებები დღემდე დაუდგენელ ვითარებაში აქვს მიღებული 18, 25 და 48 ათას ლარიან იმ სამ ავტომობილს, რომლებიც ასევე უფუნქციოა.
მარტივი დაანგარიშებით გამოდის, რომ 4 ავტომობილის დაზიანების გამო, მერიას 131 ათას ლარიანი ზარალი მიადგა, აქედან 17 ათასი ლარი ორმა მძღოლმა გადაიხადა. დარჩენილი 114 ათასი ლარი კი, ჯერჯერობით, აუნაზღაურებელია.